Aanmelden voor deze VIDM Academy
Spreekuur Bloggen
Datum: maandag 19 juli 2021
Tijd: 10.00 tot 11.30
Locatie: Alle sessies vinden via 'Zoom' plaats.
Totaal aantal plaatsen: 5
Beschikbare plaatsen: 4
Meld je hieronder direct aan
Heb je al een account? Log in en meld je direct aan voor deze sessie.
Spreekuur Bloggen
In een blog kun je jezelf, je werk en je resultaten krachtig presenteren zonder op te scheppen. Daarmee houd je contact met je doelgroep, bestaande uit je klanten, voormalige klanten en vooral potentiële klanten. Ook als je ze jaren geleden ontmoet hebt, blijf je onder hun aandacht en kun je zomaar ineens een opdracht krijgen. Als ze je hebben leren kennen op je blog, past die opdracht naadloos bij het beeld dat je daar hebt gecreëerd.
Maar wat is een blog eigenlijk? Hoe vaak moet je bloggen? Waarover kun je schrijven? Hoe krijg je elke keer inspiratie? Hoe zorg je dat het niet opschepperig klinkt? Hoe persoonlijk moet het zijn? Hoe houd je het vol? Hoe komt je tekst werkelijk aan bij je doelgroep? Hoe combineer je bloggen met social media? Hoe lang moet het zijn? En wie is Arie?
In dit spreekuuur bloggen beantwoord ik al jouw vragen.
Spreekuur bloggen van Caroline D. van Wijk. Caroline heeft een achtergrond in de techniek, overheid, organisatieadvies en leidinggeven, interesse in neuromarketing en een grote liefde voor taal.
Mijn doelgroep bestaat uit zakelijke dienstverleners, met name organisatieadviseurs en coaches. Mijn klanten willen oprecht mensen beter laten functioneren in organisaties en gaan voor een waardevolle bijdrage aan de samenleving in plaats van winstmaximalisatie.
Ik help hen met webteksten, blogartikelen en boeken in begrijpelijk Nederlands, waarvoor ik interviews houd, schrijf en redigeer. Die teksten zijn integer, effectief en sluiten aan bij transparante marketing om meer en leukere opdrachten van je droomklanten te krijgen.
Het format is simpel: jij vraagt, ik antwoord. Wat ik niet weet zoek ik uit, beschrijf het in een blogartikel en mail de link.
"Caroline steunt nu al enige jaren de missie van VIDM: meer diversiteit in de media. Dit heeft ze onder andere gedaan door schrijftrainingen te geven. Naast haar kundigheid als schrijfcoach heeft Caroline diepe indruk op mij gemaakt door haar betrokkenheid, maatschappelijke gedrevenheid en warme karakter. Een doorzetter die anderen graag verder helpt, terwijl ze zelf in bescheidenheid op de achtergrond blijft." – Janneke van Heugten, VIDM
"Caroline interviewde, schreef en herschreef zoals zij dat zo goed kan: To the point, scherp én betrokken. (…) Haar Arie en haar gouden rode pen zijn super waardevol gebleken!" – Hélène Oostdijk, InsideStory