1

VIDM Academy

Academy

Door media-aandacht groeit jouw status als deskundige. Het vergroot je zichtbaarheid, geloofwaardigheid en betrouwbaarheid als expert. Iedereen die alles uit het leven wil halen, iedereen die weet dat je maar een keer leeft? Die haalt eruit wat erin zit en pakt dat podium.  

Houd iets je nog tegen? Bijvoorbeeld onzekerheid over je verhaal of mening in het openbaar delen? Angst voor lastige vragen? Of wil je gewoon aan je performance werken? Tientallen kanjers van (media)trainers halen in de VIDM Academy jouw drempels weg en helpen je met sterkere zichtbaarheid.

Kies jouw online sessie!

De VIDM Academy wordt vormgegeven door een rijkdom aan vakmensen die klaar staan om jou verder te helpen met sterkere zichtbaarheid. De trainers hebben veel ervaring binnen hun specialisme en zijn hier naast VIDM dagelijks mee bezig.

Wil je de trainers buiten VIDM om boeken? Rechtstreeks contact opnemen met de trainers staat natuurlijk vrij. 

Scroll snel naar:
JuniJuliAugustusSeptemberOktoberNovemberDecemberJanuariFebruariMaartAprilMei

Spreken zonder stress

29 juni 2021

Een interview, een pitch, of ander spannend mediamoment.. Krijg je het al een beetje benauwd alleen al als je  eraan dénkt? Bang je door je zenuwen niet goed voor de dag te komen? En laat je daarom kansen om van je te laten horen liggen?   Ontdek hoe je makkelijker het woord kunt gaan nemen. Niet door jezelf te 'vermannen' en het tegen alle klippen op 'gewoon maar te doen'. Het is namelijk niet nodig jezelf keer op keer weer te pushen en te forceren. Veel wijzer (en fijner!) is het om eerst een paar stappen terug te nemen en te leren wat ervoor nodig is om je onzekerheid te kalmeren en je zelfvertrouwen te versterken. Tijdens deze sessie bespreken we wat je aan spreekstress kunt doen en hoe je je kunt voorbereiden op meer ontspannen spreeksucces..   Jacqueline Hulleman is spreek- & zichtbaarheids-coach voor vrouwen die veel te delen hebben maar niet zo gemakkelijk in het spotlicht gaan staan. Zij helpt hen bij het oplossen van hun spreekstress en het vinden en versterken van hun eigen stijl en stem. Zij ontwikkelde de spreken zonder stress-methode, een vriendelijke manier om spreekstress op te lossen en om te zetten in oprecht spreekplezier. Jacqueline heeft een achtergrond als theatermaker en is opgeleid tot docente Alexandertechniek.     'Hoe bestaat het! Ik kan het. Ik durf het. En het allerbelangrijkste: ik doe het! Ik doe het gewoon! Ik ben angsthaas af, in elk geval op het gebied van spreken in het openbaar. Laat nu een volgende uitdaging maar komen.' Lydia van der Weide, journalist   ‘Als er iemand is die je af kan helpen van je spreekstress, angst, lichte paniek of matige druk en alle varianten daarop, dan is het Jacqueline Hulleman. Aanrader.’ Ellen de Dreu   “Jacqueline heeft mij op een prettige en aansprekende wijze geholpen om van mijn spreekangst af te komen. Dit was een paar jaar geleden ineens ontstaan en ik worstelde daar al een tijd mee. Na een aantal sessies via zoom kon ik weer verder!” Daphne Beerepoot          

Info en aanmelden

Clubhouse basics voor ondernemers

5 juli 2021

In minder dan een week tijd 390 volgers en elke dag toffe gesprekken met prospects, die zich vervolgens inschrijven op je mailinglijst of klant worden. Wie wil dit nou niet? Het overkwam me de eerste 5 dagen op Clubhouse. Twee maanden later heb ik al 8.500 volgers. Als een van de eerste Nederlandse ondernemers ontdekte ik het platform. Als digital community expert zie ik grote kansen. Maar hoe werkt dat precies? Wat zijn do's en dont's? Hoe word je lid en hoe start je een gesprek? In dit webinar krijg je een spoedcursus Clubhouse, zonder moeilijk gedoe. Ga meteen aan de slag en haal zelf het maximale uit dit nieuwe gratis community-platform. Stap nu in, want voorlopers zoals jij hebben een mega voorsprong als de rest Clubhouse ontdekt.

Info en aanmelden

De geheimen van free publicity

12 juli 2021

Publiciteit is een aantrekkelijke manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen. De kosten zijn laag en redactionele aandacht wekt meer vertrouwen en interesse dan een reclame-uiting. Maar wanneer is jouw verhaal nieuwswaardig? Hoe benader je de pers? Wanneer haken media aan en wanneer haken ze af. In deze sessie worden de geheimen van free publicity gedeeld.   Over Janneke van Heugten Janneke van Heugten begon haar loopbaan op de persafdeling bij Amnesty International in Sydney. Vervolgens werkte ze voor meerdere uitgeverijen. Met haar PR-bureau bracht ze met groot gemak haar klanten in de media. Kom erachter hoe ze dit deed en hoe jij ook vaker en beter in de media komt. Janneke is oprichter van Mediaplatform VIDM. Meer over Janneke...    Reviews "Heel praktisch, veel tips en handvatten, fijne manier van begeleiding." "Top sessie. Er ging een nieuwe wereld voor me open. En geweldig om te merken hoe snel en effectief jij de dingen persklaar maakt." "Fijne rustige uitleg met eerlijke feedback. Expert op haar gebied!"

Info en aanmelden

Spreekuur Bloggen

19 juli 2021

In een blog kun je jezelf, je werk en je resultaten krachtig presenteren zonder op te scheppen. Daarmee houd je contact met je doelgroep, bestaande uit je klanten, voormalige klanten en vooral potentiële klanten. Ook als je ze jaren geleden ontmoet hebt, blijf je onder hun aandacht en kun je zomaar ineens een opdracht krijgen. Als ze je hebben leren kennen op je blog, past die opdracht naadloos bij het beeld dat je daar hebt gecreëerd. Maar wat is een blog eigenlijk? Hoe vaak moet je bloggen? Waarover kun je schrijven? Hoe krijg je elke keer inspiratie? Hoe zorg je dat het niet opschepperig klinkt? Hoe persoonlijk moet het zijn? Hoe houd je het vol? Hoe komt je tekst werkelijk aan bij je doelgroep? Hoe combineer je bloggen met social media? Hoe lang moet het zijn? En wie is Arie? In dit spreekuuur bloggen beantwoord ik al jouw vragen. Spreekuur bloggen van Caroline D. van Wijk. Caroline heeft een achtergrond in de techniek, overheid, organisatieadvies en leidinggeven, interesse in neuromarketing en een grote liefde voor taal. Mijn doelgroep bestaat uit zakelijke dienstverleners, met name organisatieadviseurs en coaches. Mijn klanten willen oprecht mensen beter laten functioneren in organisaties en gaan voor een waardevolle bijdrage aan de samenleving in plaats van winstmaximalisatie. Ik help hen met webteksten, blogartikelen en boeken in begrijpelijk Nederlands, waarvoor ik interviews houd, schrijf en redigeer. Die teksten zijn integer, effectief en sluiten aan bij transparante marketing om meer en leukere opdrachten van je droomklanten te krijgen. Het format is simpel: jij vraagt, ik antwoord. Wat ik niet weet zoek ik uit, beschrijf het in een blogartikel en mail de link.   "Caroline steunt nu al enige jaren de missie van VIDM: meer diversiteit in de media. Dit heeft ze onder andere gedaan door schrijftrainingen te geven. Naast haar kundigheid als schrijfcoach heeft Caroline diepe indruk op mij gemaakt door haar betrokkenheid, maatschappelijke gedrevenheid en warme karakter. Een doorzetter die anderen graag verder helpt, terwijl ze zelf in bescheidenheid op de achtergrond blijft." – Janneke van Heugten, VIDM "Caroline interviewde, schreef en herschreef zoals zij dat zo goed kan: To the point, scherp én betrokken. (…) Haar Arie en haar gouden rode pen zijn super waardevol gebleken!" – Hélène Oostdijk, InsideStory

Info en aanmelden

Maak van je boek een succes! Voor iedereen die een boek schrijft of het blijft uitstellen!

13 augustus 2021

Je VOELT het aan ALLES. Dit wordt jouw jaar. Dat ene boek, wat je zo lang wil schrijven, komt er gewoon aan! Je ziet het voor je op tal van salontafels, nachtkastjes en badranden. Jij die signeert, lezingen geeft, een lanceerfeestje houdt, jouw expertstatus claimt…. Wat ben je trots! Helaas maakt lang niet iedereen zijn of haar schrijversdroom waar. Uitstelgedrag of onzekerheid kunnen je tijdens het schrijfproces flink in de weg zitten. Daarnaast kan het idee van een heel boek behoorlijk overweldigend zijn. En hoe werkt dat publiceren nou eigenlijk? Ga je voor een uitgever of uitgeven in eigen beheer? Hoe zorg je voor kopers? Een goede boekmarketing? Een perfecte pre- sale? Lezingen geven, geld overhouden, in de MEDIA komen, naamsbekendheid genereren? En met WIE ga je dit allemaal doen? En wat kan je prima zelf?  

Info en aanmelden

De geheimen van free publicity

16 augustus 2021

Publiciteit is een aantrekkelijke manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen. De kosten zijn laag en redactionele aandacht wekt meer vertrouwen en interesse dan een reclame-uiting. Maar wanneer is jouw verhaal nieuwswaardig? Hoe benader je de pers? Wanneer haken media aan en wanneer haken ze af. In deze sessie worden de geheimen van free publicity gedeeld.   Over Janneke van Heugten Janneke van Heugten begon haar loopbaan op de persafdeling bij Amnesty International in Sydney. Vervolgens werkte ze voor meerdere uitgeverijen. Met haar PR-bureau bracht ze met groot gemak haar klanten in de media. Kom erachter hoe ze dit deed en hoe jij ook vaker en beter in de media komt. Janneke is oprichter van Mediaplatform VIDM. Meer over Janneke...    Reviews "Heel praktisch, veel tips en handvatten, fijne manier van begeleiding." "Top sessie. Er ging een nieuwe wereld voor me open. En geweldig om te merken hoe snel en effectief jij de dingen persklaar maakt." "Fijne rustige uitleg met eerlijke feedback. Expert op haar gebied!"

Info en aanmelden

Met humor spanning breken en spanning creƫren in je interviews

24 augustus 2021

Hoe breek je het ijs tijdens een interview zodat de gast kan ontspannen? Maar ook hoe spice je het interview op?  Hoe daag je iemand uit of schud je iemand wakker waardoor het gesprek spannender wordt?  Spanning breken en spanning creëren zijn de basiselementen van humor. Iedereen doet het al in zijn of haar dagelijkse communicatie met anderen, maar is zich er niet zo van bewust.  Ik leg je het achterliggende basisidee uit en laat je 2 manieren zien en je gaat ook meteen oefenen. Resultaat Meer lol en ontspanning tijdens het gesprek. Luchtiger communiceren. Meer verbinding met je gast. Boeiende gesprekken. Geschikt voor Interviewers, keynote speakers en trainers. Wat anderen zeggen over Malinca Ze haalt het beste in je naar boven De manier waarop Malinca het talent in mensen boven kan halen, zowel in groepen als bij individuele regie, heeft mij heel erg geholpen met het overwinnen van de eerste schaamte en geremdheid om dat podium gewoon op te gaan. Tekstschrijven, performen, leren waar je kracht en waar je zwakte zit, allemaal onontbeerlijk om dit vak te leren. Claudia de Breij - Cabaretière Verplichte kost Verplichte kost voor alle leidinggevenden. Humor maakt het leven een stuk draaglijker. Op humoristische wijze meer inzicht in jezelf. Confronterend, relativerend, indringend. Hoort in het keuzepakket voor medewerkers van elke HR afdeling. Ella Hueting - Director Fontys School of Engineering Voor iedereen die de kracht van humor wil toepassen Ik ben altijd jaloers op mensen die ad rem zijn, een gezonde dosis zelfspot hebben of serieuze issues relativeren met een grap. Een humor cursus leek me dan ook een goede aanvulling op mijn CV als tekstschrijver. De techniek achter een goede grap. Spanning creëren en doorbreken. Grenzen zoeken, problemen in een ander perspectief zetten. Maak het zware licht, het serieuze luchtig, het zure zoet. Met Malinca als super kundige docente. Wilma van Rooijen - Tekstschrijfster

Info en aanmelden

Bouw een krachtig journalistennetwerk

2 september 2021

Als er íets belangrijk is voor zichtbaarheid in de media, dan is dat wel het hebben van een krachtig netwerk van journalisten, (hoofd)redacteuren en andere mediaprofessionals. Mensen die jou verder kunnen helpen met aandacht in offline en online media én voor wie jij van grote waarde bent. Want echt netwerken is natuurlijk tweerichtingsverkeer en dient niet alleen jouw doelen. Hoe bouw je zo’n krachtig netwerk slim op en laat je het groeien? Wat doe je om de connectie voor jullie beiden van grote waarde te maken? En welke manieren van netvliesmanagement pas je toe, ofwel: hoe blijf je in beeld zodat iemand aan jou denkt bij een relevante mediavraag? Dit en meer komt aan bod in deze bijzonder praktische sessie.   Over Daniëlle de Jonge Daniëlle de Jonge is keynotespreker, trainer en auteur van de bestsellers "Verleid de klant”, "Human2Human: de nieuwe klantrelatie" en “Extreem klantgericht”. Met een prikkelende en enthousiasmerende aanpak helpt zij professionals om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Binnen het werkveld van klantgerichtheid en commercie is zij daardoor uitgegroeid tot een bekend expert als het gaat om persoonlijke klantrelaties. Daarnaast is zij host van Dé Klantenpodcast bij BNR. Meer over Daniëlle: www.danielledejonge.nl   Ervaringen van eerdere deelnemers "Haar observaties zijn raak en humorvol. Haar adviezen praktisch en effectief." "Ik heb in diverse settings met Danielle samengewerkt en bewonder haar energieke werkwijze en haar praktische en no-nonsense aanpak." "Op onnavolgbare wijze legt zij een link legt tussen theorie en praktijk waardoor het rendement voor de deelnemers hoog is." 

Info en aanmelden

Start met het schrijven van jouw boek

9 september 2021

Een boek geeft een boost aan je expertstatus en vormt een brug naar de media die jij wil bereiken. Maar hoe begin je met schrijven? Je hebt zo veel ideeën, kennis en ervaring die je wil delen – hoe stop je dat allemaal in één boek? In deze VIDM-training geeft schrijfcoach Eveline Broekhuizen je de handvatten om doelgericht te starten met het schrijven. Je ontdekt hoe je focus aanbrengt in al je ideeën en hoe je ervoor zorgt dat je op elk moment in de schrijfflow komt. Zodat jouw verhaal niet in je hoofd blijft hangen maar daadwerkelijk op papier komt te staan. Tijdens de training start je al met schrijven, dus zorg dat je pen en papier bij de hand hebt. Na de training is je schrijfvuurtje gegarandeerd aangewakkerd en heb je de eerste stappen gezet om van jouw boek een succes te maken. De training wordt gegeven door Eveline Broekhuizen. Als schrijfcoach begeleidt zij coaches en ervaringsdeskundigen die een boek schrijven. Ze heeft ruim 13 jaar ervaring in het boekenvak. Met haar kennis en intuïtie helpt Eveline schrijvers de rode draad van hun verhaal te ontdekken en de motivatie vast te houden, zodat ze een boek schrijven dat impact maakt en de lezer raakt. 'Ik zie nu nog scherper het belang en de meerwaarde van mijn boek in. Niet alleen voor de lezers, maar ook voor mijn expertstatus.’ – Lonneke Boons ‘Ik loop al een tijdje met het idee om een boek te schrijven en deze training was een fijne aanvulling om mijn idee uit te gaan werken. Eveline heeft heel veel tips en tricks gedeeld waardoor ik met frisse moed en vooral met durf aan mijn boek kan gaan werken. Ze deelt zoveel zaadjes qua informatie uit, waardoor ik durf te dromen, durven doen.’ – Vivian Acquah

Info en aanmelden

De geheimen van free publicity

13 september 2021

Publiciteit is een aantrekkelijke manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen. De kosten zijn laag en redactionele aandacht wekt meer vertrouwen en interesse dan een reclame-uiting. Maar wanneer is jouw verhaal nieuwswaardig? Hoe benader je de pers? Wanneer haken media aan en wanneer haken ze af. In deze sessie worden de geheimen van free publicity gedeeld.   Over Janneke van Heugten Janneke van Heugten begon haar loopbaan op de persafdeling bij Amnesty International in Sydney. Vervolgens werkte ze voor meerdere uitgeverijen. Met haar PR-bureau bracht ze met groot gemak haar klanten in de media. Kom erachter hoe ze dit deed en hoe jij ook vaker en beter in de media komt. Janneke is oprichter van Mediaplatform VIDM. Meer over Janneke...    Reviews "Heel praktisch, veel tips en handvatten, fijne manier van begeleiding." "Top sessie. Er ging een nieuwe wereld voor me open. En geweldig om te merken hoe snel en effectief jij de dingen persklaar maakt." "Fijne rustige uitleg met eerlijke feedback. Expert op haar gebied!"

Info en aanmelden

Jouw LinkedIn profiel een magneet voor journalisten

30 september 2021

In vrijwel elk medialunch-gesprek dat Janneke van Heugten voert met journalisten valt minstens een keer het woord ‘LinkedIn’. Deze journalisten beschouwen LinkedIn als een handig en betrouwbaar platform om experts te vinden en te checken. Wil jij door de juiste journalisten worden gevonden en de juiste eerste indrukt maken? Kom dan naar deze sessie. Ik deel tips om je profiel te verbeteren, waardoor je je kans om vaker in de media te komen vergroot. Over Erna Vanuit haar bedrijf Hart voor jouw zaak traint, inspireert en adviseert zij ondernemers en ondernemende professionals over hun persoonlijke PR, LinkedIn, personal branding en netwerken. Ze deelt kennis, opent haar netwerk en biedt door praktische handvatten. Dat doe ze met volledige aandacht, focus en inzet en vooral: met hart voor jouw zaak. Als officieel LinkedIn-ambassador onderhoudt zij goede relaties met LinkedIn Benelux. Meer informatie over Erna vind je – uiteraard – op haar LinkedIn profiel:  https://www.linkedin.com/in/ernavanpoppel/ Wat anderen zeggen over Erna “Erna kenmerkt zich door haar enthousiaste, betrokken en laagdrempelige manier van training geven. De energie spat er vanaf. Ze haakt goed aan op actuele vragen, geeft ruimte waar het kan en heeft een schat aan parate kennis.” “Mijn rammelende LinkedIn-profiel en ik zijn de afgelopen week onder handen genomen door Erna van Poppel. Met als resultaat een spiffy nieuw profiel waar ik erg gelukkig mee ben. Wat een kanjer van een coach, wat een powervrouw: enthousiast, erg veel kennis van zaken, inspirerend en ze denkt 100% mee met jou en je bedrijf.” “Erna is een fijn en enthousiast mens, die meedenkt, met creatieve ideeën komt en mij geïnspireerd heeft om met nog meer toewijding bezig te zijn met mijn LinkedIn pagina, ervan uitgaande dat dit de etalage van mijn winkel is.”

Info en aanmelden

Blunder Mediatraining

4 oktober 2021

Ben je wel eens onderuit gegaan tijdens een interview? Je wist geen antwoord, ging ratelen of zei alleen maar 'uhhhh'? Het overkomt de beste, behalve als je deze mediatraining hebt gedaan, dan straal je tijdens je interview en vertel je vol flair je verhaal. Machteld geeft je persoonlijke tips en leert je hoe je blunders kunt voorkomen.

Info en aanmelden

De geheimen van free publicity

11 oktober 2021

Publiciteit is een aantrekkelijke manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen. De kosten zijn laag en redactionele aandacht wekt meer vertrouwen en interesse dan een reclame-uiting. Maar wanneer is jouw verhaal nieuwswaardig? Hoe benader je de pers? Wanneer haken media aan en wanneer haken ze af. In deze sessie worden de geheimen van free publicity gedeeld.   Over Janneke van Heugten Janneke van Heugten begon haar loopbaan op de persafdeling bij Amnesty International in Sydney. Vervolgens werkte ze voor meerdere uitgeverijen. Met haar PR-bureau bracht ze met groot gemak haar klanten in de media. Kom erachter hoe ze dit deed en hoe jij ook vaker en beter in de media komt. Janneke is oprichter van Mediaplatform VIDM. Meer over Janneke...    Reviews "Heel praktisch, veel tips en handvatten, fijne manier van begeleiding." "Top sessie. Er ging een nieuwe wereld voor me open. En geweldig om te merken hoe snel en effectief jij de dingen persklaar maakt." "Fijne rustige uitleg met eerlijke feedback. Expert op haar gebied!"

Info en aanmelden

Van idee naar boek naar media, van professional naar expert

4 november 2021

Je hebt kennis en ervaring, en wilt dit graag delen: op het podium, voor groepen, aan tafel bij de pers en in vakbladen. Hoe meer zichtbaar je bent, hoe groter de kans dat jij wordt gevraagd om je visie te delen. Een boek is voor elke expert het ideale marketinginstrument. Maar hoe krijg je van al je ervaring een goed en verantwoord boek? Waarover ga je schrijven en wat komt er kijken bij het boekproces? Deze en al je andere vragen komen aan bod. Over Bianca Kroon Bianca begeleidt vanaf 1999 professionals die hun kennis omzetten in een boek en dit boek inzetten als marketinginstrument voor hun business. Ze werkt met een beproefde methodiek waarmee je in drie maanden je boek schrijft. Aansluitend helpt ze bij het publiceren en de marketing, zodat jij als expert wordt gezien. Bianca is uitgever bij Auteurscollege. Meer over Bianca … [https://auteurscollege.nl/over-bianca-kroon/]

Info en aanmelden

De geheimen van free publicity

8 november 2021

Publiciteit is een aantrekkelijke manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen. De kosten zijn laag en redactionele aandacht wekt meer vertrouwen en interesse dan een reclame-uiting. Maar wanneer is jouw verhaal nieuwswaardig? Hoe benader je de pers? Wanneer haken media aan en wanneer haken ze af. In deze sessie worden de geheimen van free publicity gedeeld.   Over Janneke van Heugten Janneke van Heugten begon haar loopbaan op de persafdeling bij Amnesty International in Sydney. Vervolgens werkte ze voor meerdere uitgeverijen. Met haar PR-bureau bracht ze met groot gemak haar klanten in de media. Kom erachter hoe ze dit deed en hoe jij ook vaker en beter in de media komt. Janneke is oprichter van Mediaplatform VIDM. Meer over Janneke...    Reviews "Heel praktisch, veel tips en handvatten, fijne manier van begeleiding." "Top sessie. Er ging een nieuwe wereld voor me open. En geweldig om te merken hoe snel en effectief jij de dingen persklaar maakt." "Fijne rustige uitleg met eerlijke feedback. Expert op haar gebied!"

Info en aanmelden

Artikel schrijven voor beginners

17 november 2021

Heb jij altijd al een artikel willen schrijven in een vakblad, maar weet je niet waar je moet beginnen? Ik neem je mee in het schrijf proces en help je structuur aan te brengen. Ik geef je tips om een aansprekend artikel te schrijven waarmee je lezers kan inspireren. En wij gaan in deze sessie ook zelf aan de slag met een eerste opzet voor jouw artikel voor een vakblad van jouw keuze. Ik ben hoofdredacteur van LoopbaanVisie, het vakblad voor de loopbaanprofessie. Ik begeleid regelmatig beginnende schrijvers om een aansprekend artikel te schrijven.  Door te schrijven leer je beter je mening en gedachten te formuleren. Dit helpt je ook om jezelf sterker te presenteren als gesprekspartner.

Info en aanmelden

Negen schrijftips uit de humor wereld om je verhaal luchtiger te maken

23 november 2021

Het kan leuker. Luchtiger. Uitdagender. Spannender. Prikkelender. Je tekst, je intro, je aankondiging of zelfs de manier waarop je jezelf voorstelt. Hoe dan? Ik geef je 9 tips uit mijn 35 jarige praktijkervaring gebaseerd op theaterwetten en gelardeerd vanuit een humor perspectief. Neem een tekst, intro, aankondiging of beginnetje van een speech mee. Resultaat Direct de aandacht pakken. Super praktische en toepasbare tips voor elke tekst. Herkenbaarheid, grapjes en passie. Je leert hoe je een luchtige persoonlijke insteek maakt. Geschikt voor Interviewers, keynote speakers en trainers. Wat anderen zeggen over Malinca Ze haalt het beste in je naar boven De manier waarop Malinca het talent in mensen boven kan halen, zowel in groepen als bij individuele regie, heeft mij heel erg geholpen met het overwinnen van de eerste schaamte en geremdheid om dat podium gewoon op te gaan. Tekstschrijven, performen, leren waar je kracht en waar je zwakte zit, allemaal onontbeerlijk om dit vak te leren. Claudia de Breij - Cabaretière Verplichte kost Verplichte kost voor alle leidinggevenden. Humor maakt het leven een stuk draaglijker. Op humoristische wijze meer inzicht in jezelf. Confronterend, relativerend, indringend. Hoort in het keuzepakket voor medewerkers van elke HR afdeling. Ella Hueting - Director Fontys School of Engineering Voor iedereen die de kracht van humor wil toepassen Ik ben altijd jaloers op mensen die ad rem zijn, een gezonde dosis zelfspot hebben of serieuze issues relativeren met een grap. Een humor cursus leek me dan ook een goede aanvulling op mijn CV als tekstschrijver. De techniek achter een goede grap. Spanning creëren en doorbreken. Grenzen zoeken, problemen in een ander perspectief zetten. Maak het zware licht, het serieuze luchtig, het zure zoet. Met Malinca als super kundige docente. Wilma van Rooijen - Tekstschrijfster

Info en aanmelden

De geheimen van free publicity

13 december 2021

Publiciteit is een aantrekkelijke manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen. De kosten zijn laag en redactionele aandacht wekt meer vertrouwen en interesse dan een reclame-uiting. Maar wanneer is jouw verhaal nieuwswaardig? Hoe benader je de pers? Wanneer haken media aan en wanneer haken ze af. In deze sessie worden de geheimen van free publicity gedeeld.   Over Janneke van Heugten Janneke van Heugten begon haar loopbaan op de persafdeling bij Amnesty International in Sydney. Vervolgens werkte ze voor meerdere uitgeverijen. Met haar PR-bureau bracht ze met groot gemak haar klanten in de media. Kom erachter hoe ze dit deed en hoe jij ook vaker en beter in de media komt. Janneke is oprichter van Mediaplatform VIDM. Meer over Janneke...    Reviews "Heel praktisch, veel tips en handvatten, fijne manier van begeleiding." "Top sessie. Er ging een nieuwe wereld voor me open. En geweldig om te merken hoe snel en effectief jij de dingen persklaar maakt." "Fijne rustige uitleg met eerlijke feedback. Expert op haar gebied!"

Info en aanmelden