1

Netwerken met journalisten

Medialunch

Vraag jij je af of journalisten en redacties wel op jouw verhaal zitten te wachten? Zou je de stap richting publiciteit wel willen zetten, maar weet je niet hoe je het aan moet pakken? Wil je journalisten effectief benaderen? 

Regelmatig Zoomluncht Janneke van Heugten met een speciale mediagast. Schuif ook aan, stel je vragen in de chat en ontdek hoe je jouw persbenadering succesvoller maakt. 
 

  • De Medialunch is voor alle leden toegankelijk. Aan leden met een gratis lidmaatschap vragen we een bijdrage van 15 euro. 
  • Kijk welke mediagast aansluit bij jouw expertise en achtergrond, zodat je jouw kans op publiciteit vergroot. 
  • Stel je vragen kort en bondig in de chat tijdens de online lunch.
  • Alle Medialunches worden opgenomen en zijn daarna beschikbaar in de kennisbank
     

Mediaplatform VIDM heeft als doel om een realistische afspiegeling van de maatschappij in de media te stimuleren. Met een brede diversiteit aan deskundigen.

Scroll snel naar:
FebruariMaartAprilMeiJuniJuliAugustusSeptemberOktoberNovemberDecemberJanuari

Ulrike Nagel, eindredacteur & coördinator bij NOS Bureau Regio

5 maart 2024

Ulrike Nagel begon haar journalistieke loopbaan als redacteur bij NPO Radio 1 (AVROTROS). Daarna deed ze als internet- en televisieredacteur bij KRO-NCRV met name research voor de verschillende uitzendingen (onderzoeksjournalistiek). Bij RTV Utrecht maakte ze als verslaggever/camjo reportages voor radio en tv, selecteerde ze als einredacteur onderwerpen voor uitzendingen en stuurde ze verslaggevers en redacteuren aan. Daarna vertrok ze als freelance journalist naar Berlijn, waar ze als verslaggever voor de Duitse regionale omroep aan de slag ging en daarnaast ook als redacteur, cameravrouw en correspondent voor onder andere RTL Nieuws heeft gewerkt. Bureau Regio is het op de NOS-nieuwsvloer gevestigde samenwerkingsverband tussen de regionale omroepen en de NOS. NOS Journaal Regio brengt nieuwsverhalen uit de regio die herkenbaar en relevant zijn voor kijkers in het hele land.  Meld je aan voor deze Medialunch! Stel je vraag over publiciteit aan Ulrike Nagel of leun achterover om te ontdekken hoe je jouw kans op publiciteit vergroot.   (100+ Google reviews)     "Een heel fijn en laagdrempelig platform met heel veel waardevolle tips en advies om vaker in de media te komen. De eerste medialunch vandaag bijgewoond en daar kregen we goede concrete handvatten om mee aan de slag te gaan. Ook alle ruimte om vragen te stellen. Kort, krachtig en bondig! Ik kijk uit naar de volgende sessies." - Frances Gallimore "De medialunches van VIDM zijn zeer informatief. De organisatie is professioneel, de gasten interessant en bereid om informatie te delen en de sfeer is laagdrempelig zodat deelnemers makkelijk vragen stellen." - Tamara Onos "De Medialunches van Janneke van Heugten zijn top: Janneke is als interviewer professioneel en toegankelijk tegelijk. De tips van haar gasten zijn praktisch en direct toepasbaar. Aanrader!" - Marlen Visser "Super waardevol en leuke manier om beter geïnformeerd te worden over de media. En hoe het aan te pakken om (vaker) in de media te komen. Top concept." - Rita Vaessen "Janneke, bedankt voor het mooie platform. Voor de uitgebreide kennis die je deelt en ook de directe contacten met de journalisten. Dat helpt om kansen te zien, de drempels te verlagen en ook de juiste aanpak en boodschap te delen." - Martine van den Hoed "Super fijn om rechtstreeks met journalisten in contact te kunnen komen en te horen waar zij behoefte aan hebben en waar ik weer mee geholpen ben als het gaat om publicaties over ons concept duo-wonen. Win-win!" - Amanda Schiltmans  

Info en aanmelden

Anna Pruis, redacteur economie NOS

12 maart 2024

Anna Pruis begon haar journalistieke loopbaan bij het ANP. Daarna volgde functies bij talkshow Pauw & Witteman (internet- en beeldredacteur), De Telegraaf (internetredacteur), NOS op 3 (eindredacteur & verslaggever) en NOS Stories (researcher). Sinds 2020 werkt Anna bij de NOS als  redacteur economie. Voor hun verhalen over betalingen aan artsen won ze samen met collega's Siebe Sietsma, Sjoerd Mouissie in de datacategorie de journalistieke prijs De Tegel.  Wil je weten wanneer jouw expertise interessant is voor de economieredactie? Hoe je een redactie het beste kunt benaderen? Wat voor journalisten afknappers in de mail zijn? Of heb je een andere vraag voor Anna Pruis? Meld je dan aan voor deze VIDM Medialunch.   (100+ Google reviews)   "Geweldig inzicht gekregen in waarom sommige mensen wel en niet bij de media aan tafel zitten. Tijdens de medialunch van vandaag de inzichten van de chef binnenland van de NOS. Dank voor een inspirerende en onderhoudende lunch VIDM!!" - Tessa Augustijn "Zo fijn dat deze lunches worden georganiseerd, Janneke is een fijne gastvrouw, de onderwerpen zijn interessant en de vragen verhelderend, eerlijk en informatief. Echt een aanrader om een keer mee te doen, makkelijk vanuit jouw werkplek of luie stoel.." - Berthe V "Elke medialunch is als een klein feestje waarin je alle tools, tips en waardevolle informatie uit kunt halen om jouw missie de wereld in te brengen. Na de Medialunch van afgelopen week heb ik nu contact met twee regionale omroepen. Echt super blij mee!" - Esther Groenewegen-Jonker "Goede ervaring met de medialunch. Ik heb meer richting gekregen in het proces om aandacht te krijgen van journalisten voor topics die me raken, als mens, als profesional." - Joost Jong "Zo'n anderhalve maand geleden ben ik lid geworden van VIDM. En wat ben ik blij dat ik die tip heb gekregen van mijn redacteur! Ik heb al diverse medialunches beluisterd, onder andere die van Claudia Straatmans, Sara van Gorp, Merel Brons en vandaag Helene van Santen. Alle tips en tricks die tijdens de lunch worden gegeven zijn zo ontzettend waardevol. Daarnaast heb ik meerdere malen contact met Janneke gehad en heeft ze me heel goed kunnen helpen. Ik raad iedereen aan lid te worden van VIDM als je meer wilt weten over de uitgeefwereld, perscontacten zoekt of op zoek bent naar goed advies!" - Danielle Disser "Janneke weet precies wat ze doet! Ze zet je in actie met haar kennis en enthousiasme. Daarnaast nodigt ze sprekers uit die waardevolle informatie geven. Origineel, creatief, sturend én flexibel probeert Janneke iedereen naar het juiste podium in de media te leiden. VIDM / de Medialunch is absoluut een aanrader!" - Ella de Jong "Fantastisch en zeer nuttig platform en community als je vaker in de media wilt verschijnen. Janneke van Heugten is zéér kundig, zéér gedreven, zéér enthousiast en maakt er altijd iets moois en nuttigs van; veel medialunches met redacteuren van verschillende media, maar ook veel andere kennissessies." - Machiel Hoek

Info en aanmelden

José Boon, redacteur economie NU.nl

13 maart 2024

José Boon is sinds april 2023 economieredacteur bij NU.nl. Daarvoor was José nieuwsredacteur en schreef zij vooral over binnen- en buitenlands nieuws. Op de economieredactie heeft José oog voor met name de maatschappelijke kant van economische ontwikkelingen. Wil jij weten wanneer je verhaal interessant is voor NU.nl? Hoe je de redactie het beste benadert? Of jouw expertise aansluit bij de interesse van José? Of heb je een andere vraag over publiciteit voor José Boon, redacteur economie NU.nl? Meld je dan aan voor deze VIDM Medialunch!  (100+ Google reviews)   "Ik ben een regelmatige deelnemer van de medialunches georganiseerd door Janneke van Heugten / VIDM. Leerzaam, interactief en er komen zowel met de mediamensen maar ook met andere deelnemers mooie contacten uit voort." - Geesje Duursma "Ik ben lid van VIDM en schuif geregeld digitaal aan bij de medialunches. En nu zou je denken dat het misschien allemaal op hetzelfde neerkomt. Niks is minder waar. Elke keer leer je weer wat bij. Janneke zorgt voor kwaliteit." - Aimee Van Der Sterren "De medialunches van Janneke van Heugten zijn heel waardevol voor mij als ondernemer èn ook gewoon heel erg leuk om aan deel te nemen. Want hoe kom je er nou achter wanneer jouw "nieuws" of verhaal ook echt interessant is voor de media? Waar kun je op letten? Hoe kijken journalisten naar nieuwswaarde? Wat zijn handige media voor jou? Etc. Doordat er iedere keer een andere journalist als gast is blijft het boeien èn leerzaam." - Amber Hackmann "Mede door de tips van Janneke zijn wij al veel in kranten en tijdschriften gekomen." - Greet Vonk  

Info en aanmelden

Fatima Bajja, eindredacteur Nieuws en Co (NPO Radio 1, NOS/NTR)

19 maart 2024

Fatima Bajja werkt vanaf begin 2024 als eindredacteur bij het NOS/NTR programma Nieuws en Co op Radio 1.  Ze werkte jarenlang bij de NTR voor verschillende programma's als redacteur en invaleindredacteur bij Premtime, Lijn 1 en 1 Op Straat. Met een mobiele studio reisden ze dagelijks door heel Nederland op zoek naar maatschappelijke onderwerpen. Bij de NTR kwam Fatima in contact met het radio maken, een van haar andere liefdes naast tv maken. In 2016 maakte ze de overstap naar de NOS waar ze bij het NOS Journaal, Radio 1 Journaal en Nieuws en Co aan de slag ging en later als tv-eindredacteur van Bureau Regio. Daarnaast heeft ze allerlei projecten gedaan voor de NOS, zoals het EK Voetbal en Tweede Kamerverkiezingen. En vorig jaar de podcast 'Twee Werelden' samen met collega Gulsah Ercetin.  Vraag jij je af of jouw expertise interessant is voor Nieuws en Co? Hoe redacties aan hun onderwerpen komen? Hoe je een redacteur benadert? Of heb je een andere vraag voor Fatima? Meld je aan voor deze VIDM Medialunch en stel jouw vraag over publiciteit aan Fatima Bajja, eindredacteur Nieuws en Co (NPO Radio 1, NOS/NTR). Deelnemers over Medialunches:  (100+ Google reviews)   "Super waardevol en leuke manier om beter geïnformeerd te worden over de media. En hoe het aan te pakken om (vaker) in de media te komen. Top concept." - Rita Vaessen "Janneke, bedankt voor het mooie platform. Voor de uitgebreide kennis die je deelt en ook de directe contacten met de journalisten. Dat helpt om kansen te zien, de drempels te verlagen en ook de juiste aanpak en boodschap te delen." - Martine van den Hoed "Super fijn om rechtstreeks met journalisten in contact te kunnen komen en te horen waar zij behoefte aan hebben en waar ik weer mee geholpen ben als het gaat om publicaties over ons concept duo-wonen. Win-win!" - Amanda Schiltmans "De Medialunches van VIDM zijn super waardevol voor iedere professional en expert die zichzelf serieus neemt. Vaker in de media komen hoeft geen duizenden euro's te kosten, via VIDM focus je op de connectie met relevante journalisten. Janneke heeft dit echt heel goed opgezet. Aanrader!" - Maartje Blijleven "Wat ben ik blij dat ik VIDM ontdekt heb! De Medialunches zijn knetter inspirerend en worden geleid door een immer energieke en optimistische Janneke van Heugten. Ook ben ik heel blij met de Academy. Echt opmerkelijk hoeveel je in een sessie van 1 a 2 uur leert. Kan echt elke ondernemer aanraden om eens aan te schuiven bij een van de medialunches!" - Studio Suseela

Info en aanmelden

Milou Deelen, freelance journalist voor o.a. Het Parool, Volkskrant Magazine, VICE en LINDA.meiden

24 april 2024

Milou Deelen is journalist, schrijver en spreker. Regelmatig wordt Milou Deelen omschreven als een van de boegbeelden van een nieuwe lichting jonge feministen. In 2015 ging Milou viral met een filmpje waarin zij zich uitsprak tegen slutshaming bij Vindicat, het studentencorps waarvan Milou Deelen lid was. Ze rolde de Journalistiek in. Inmiddels schrijft ze onder ander voor Het Parool, Volkskrant Magazine, VICE en LINDA.meiden. Ze heeft een vaste rubriek in LINDA.meiden en in Volkskrant Magazine. Ze schrijft over uiteenlopende onderwerpen, maar feminisme is een terugkerend thema in haar werk. Ook doet ze veel interviews. Milou schuift regelmatig aan bij diverse radio en TV talkshows en laat op Instagram haar stem luid klinken. Milou Deelen schreef twee boeken. Krabben (2020) schreef ze samen met Daan Borrel, in het boek onderzoekt ze het krabbenmand-effect: waarom vrouwen elkaar geneigd zijn te veroordelen. Haar tweede boek 'Hoe doen we het? (2022) is een zoektocht naar het seksleven van vrouwen. Momenteel werkt ze aan het derde boek. Wil jij weten wanneer jouw verhaal interessant is voor journalist Milou Deelen? Hoe je het beste contact legt? Of jouw onderwerp nieuwswaardig is? Of heb je een andere vraag over publiciteit voor Milou? Meld je dan aan voor deze VIDM Medialunch!    (100+ Google reviews)   "Een heel fijn en laagdrempelig platform met heel veel waardevolle tips en advies om vaker in de media te komen. De eerste medialunch vandaag bijgewoond en daar kregen we goede concrete handvatten om mee aan de slag te gaan. Ook alle ruimte om vragen te stellen. Kort, krachtig en bondig! Ik kijk uit naar de volgende sessies." - Frances Gallimore "De medialunches van VIDM zijn zeer informatief. De organisatie is professioneel, de gasten interessant en bereid om informatie te delen en de sfeer is laagdrempelig zodat deelnemers makkelijk vragen stellen." - Tamara Onos "De Medialunches van Janneke van Heugten zijn top: Janneke is als interviewer professioneel en toegankelijk tegelijk. De tips van haar gasten zijn praktisch en direct toepasbaar. Aanrader!" - Marlen Visser "Super waardevol en leuke manier om beter geïnformeerd te worden over de media. En hoe het aan te pakken om (vaker) in de media te komen. Top concept." - Rita Vaessen "Janneke, bedankt voor het mooie platform. Voor de uitgebreide kennis die je deelt en ook de directe contacten met de journalisten. Dat helpt om kansen te zien, de drempels te verlagen en ook de juiste aanpak en boodschap te delen." - Martine van den Hoed "Super fijn om rechtstreeks met journalisten in contact te kunnen komen en te horen waar zij behoefte aan hebben en waar ik weer mee geholpen ben als het gaat om publicaties over ons concept duo-wonen. Win-win!" - Amanda Schiltmans

Info en aanmelden

Inloggen bij VIDM


Inloggen

Wachtwoord vergeten? Herstel hier je wachtwoord