1

Netwerken met journalisten

Medialunch

Vraag jij je af of journalisten en redacties wel op jouw verhaal zitten te wachten? Zou je de stap richting publiciteit wel willen zetten, maar weet je niet hoe je het aan moet pakken? Wil je journalisten effectief benaderen? 

Regelmatig Zoomluncht Janneke van Heugten met een speciale mediagast. Schuif ook aan, stel je vragen in de chat en ontdek hoe je jouw persbenadering succesvoller maakt. 
 

  • De Medialunch is voor alle leden toegankelijk. Aan leden met een gratis lidmaatschap vragen we een bijdrage van 15 euro. 
  • Kijk welke mediagast aansluit bij jouw expertise en achtergrond, zodat je jouw kans op publiciteit vergroot. 
  • Stel je vragen kort en bondig in de chat tijdens de online lunch.
  • Alle Medialunches worden opgenomen en zijn daarna beschikbaar in de kennisbank
     

Mediaplatform VIDM heeft als doel om een realistische afspiegeling van de maatschappij in de media te stimuleren. Met een brede diversiteit aan deskundigen.

Scroll snel naar:
JuliAugustusSeptemberOktoberNovemberDecemberJanuariFebruariMaartAprilMeiJuni

Liesbeth Staats, journalist, programmamaker, auteur

6 juli 2022

Liesbeth Staats is journalist en programmamaker. Bij BNR presenteerde ze sinds augustus het programma Koplopers. Als een van de gezichten van onder andere Brandpunt maakte ze jarenlang reportages in binnen- en buitenland. Eind 2020 verscheen haar documentaireserie Waarom Werken Vrouwen Niet? van haar hand en daarop volgde het boek Waarom Vrouwen Minder Werken dan Mannen (en dat ook jouw probleem is). Vanaf 4 april 2022 brengen Liesbeth Staats en Kees Dorresteijn samen dagelijks tussen 16:00 en 18:30 de BNR-luisteraar snel op de hoogte van het belangrijkste nieuws. Een programma dat voorbij de headlines gaat en waar naast korte, snelle duiding bij het nieuws ook plaats is voor verdieping en langere gesprekken. Ben jij benieuwd wanneer jij als deskundige interessant bent voor een nieuwsprogramma? Hoe je als deskundige in de kaartenbakken komt? Wat de verschillen tussen televisie en radio zijn qua persbenadering? Wat je vooral wel en niet moet doen tijdens een interview? Wat Liesbeth Staats zelf heeft ervaren toen ze met haar boeklancering aan de andere kant stond? Meld je dan aan voor deze Medialunch.

Info en aanmelden

Yasmine Esser, freelance journalist werken & carrière, zelfontwikkeling en reizen

2 augustus 2022

Freelance journalist Yasmine Esser schrijft voor diverse media. Haar specialisme? Schrijven over werken & carrière, zelfontwikkeling en reizen. Naast haar werk als eindredacteur voor Libelle.nl en Libelle.tv schrijft ze voor het printmagazine regelmatig toerismeverhalen. Naast reisverhalen schrijft ze voor Libelle ook artikelen over werken en maatschappelijke thema’s. Voor de Volkskrant schrijft ze over werken & carrière, voor de Beter Leven-redactie. De artikelen zijn altijd praktisch ingestoken, met tips waar de lezers echt wat aan hebben. De artikelen die ze schrijft voor Volkskrant.nl/werken verschijnen ook op Intermediair.nl. Santé Gezond leven, bewust eten en vooral genieten, dat is wat Santé elke maand wil uitdragen. Voor het magazine schrijft Yasmine veelal over relaties, gezondheid en persoonlijke ontwikkeling. Bijvoorbeeld over hoe je door te sporten niet alleen fysiek, maar ook mentaal sterker wordt. Wil je weten of en wanneer jouw expertise interessant is? Of jouw verhaal boeiend genoeg is? Hoe je het beste contact kunt leggen met Yasmine? Of heb je een andere vraag? Meld je dan aan voor deze VIDM Medialunch!  

Info en aanmelden

Irene Smit, hoofdredacteur Flow

9 augustus 2022

Flow is een internationaal mediamerk dat mensen over de hele wereld inspireert met levenslessen over hoe het leven anders te leven. Langzamer, eenvoudiger, met aandacht voor wat echt belangrijk is. Flow gaat over kwetsbaarheid en dingen kunnen toelaten. Over klein geluk en verbondenheid. Over vertragen en nieuwe wegen zoeken. Over de opkomst van soft skills als empathie en creativiteit. Flow biedt mensen inspiratie en inzichten in een wereld die voortdurend in beweging is.  Flow lezeressen hebben interesse in creativiteit, duurzaamheid, zelfontwikkeling, gezondheid, sport, cursussen en boeken, uitgaan en musea, creativiteit en wonen en inrichting. Irene Smit is sinds 2008 oprichter en Creative Director van Flow. Ze werkte destijds bij Marie-Claire en kreeg van Sanoma de kans in om een nieuw blad te ontwikkelen. Flow is nu onderdeel van DPG Media.   Ben jij benieuwd wanneer jij als deskundige interessant bent voor de redactie van Flow? Wanneer je met jouw verhaal een waardevolle bijdrage kunt leveren? Op welke manier je de redactie het beste kunt benaderen? Meld je dan aan voor deze Medialunch met Irene Smit. 

Info en aanmelden

Nadine Maarhuis, hoofdredacteur MaatschapWij en freelance journalist

16 augustus 2022

Nadine Maarhuis is hoofdredacteur bij MaatschapWij en freelance journalist. Ze brengt verhalen van honderden ecologische helden, betekenisvolle ondernemers en maatschappijvernieuwers in woord en beeld. Haar favoriete thema’s? Het herstellen van ecosystemen, ‘alternatieve’ woonvormen, regeneratieve voeding, de welzijnseconomie en het (her)ontdekken van onze connectie met elkaar én Moeder Aarde. Nadine haar video’s, artikelen en blogs zijn onder andere gepubliceerd door MaatschapWij, BrightVibes en Follow the Money. Wil je weten of en wanneer jouw expertise interessant is? Of jouw verhaal boeiend genoeg is? Hoe je het beste contact kunt leggen met Nadine? Of heb je een andere vraag? Meld je dan aan voor deze VIDM Medialunch!

Info en aanmelden

Alida Dijk, hoofdredacteur ZIN Magazine

23 augustus 2022

Alida Dijk vervult al vijftien jaar een coördinerende rol in de media, sinds zes jaar doet ze dat bij Zin Magazine. Eerst als Chef Redactie, daarna als Adjunct Hoofdredacteur en de laatste twee jaar als Hoofdredacteur. Binnen die rol zet ze de grote lijnen uit voor Zin. Zin Magazine richt zich op vrouwen vanaf 50 jaar, die midden in het leven staan en ondernemend zijn, positief, kritisch en breed geïnteresseerd. Zin Magazine wil het leven samen met de lezers vieren. En dus is er – óók online, op de socials van Zin en in de wekelijkse nieuwsbrief – content die het leven verrijkt; de liefde, reizen en uitstapjes, zinvol (vrijwilligers)werk, familie en kinderen, spannende boeken, komische films, zorgen voor de ander, verbazingwekkende kunst, nieuwe theatervoorstellingen, inspirerende rolmodellen, beter leven, gezond blijven (of weer worden). Ben jij benieuwd wanneer jij als deskundige interessant bent voor de redactie van ZIN? Wanneer je met jouw verhaal een waardevolle bijdrage kunt leveren? Op welke manier je de redactie het beste kunt benaderen? Meld je dan aan voor deze Medialunch met Alida Dijk. 

Info en aanmelden

David Bakker, o.a. hoofdredacteur Hospitality Management

30 augustus 2022

David Bakker is hoofdredacteur van Hospitality Management. Hospitality Management is het vakblad voor de Nederlandse hotellerie. De lezers van Hospitality Management zijn hoteleigenaren, hotelmanagers, general managers, F&B-managers, sales- en marketingmanagers en controllers. Kortom het hoger hotelmanagement. Voorbeeld van onderwerpen die in dit vakblad aandacht krijgen: Sales. Hoteliers plegen meer inspanningen om weer grip op het verkoopkanaal te krijgen; Personeelstekort geeft it een impuls; Ook de komende jaren zit de groei van het aantal hotels bij de botique hotels;  Nederland vakantieland moet het verlies van de internationale toerist compenseren. Naast Hospitality Management is David Bakker creatief verantwoordelijk voor de inhoudelijke strategie van de volgende titels: De RestaurantKrant, Lunchroom, De CaféKrant en Bed&Breakfast: in print, online en social. Deze mediakaart geeft interessante achtergrondinformatie over deze titels.  Ben jij benieuwd wanneer jij als deskundige interessant bent voor deze redacties? Wanneer je met jouw verhaal een waardevolle bijdrage kunt leveren? Op welke manier je de redacties het beste kunt benaderen? Meld je dan aan voor deze Medialunch met David Bakker. 

Info en aanmelden

Sjaak Hoogkamer, hoofdredacteur van MarketingTribune

20 september 2022

MarketingTribune is een vakblad voor de marketingprofessional. De primaire doelgroep bestaat uit beslissers in marketing (marketingdirecteuren, marketingmanagers, productmanagers, directieleden met marketing in hun portefeuille). De secundaire doelgroep omvat beïnvloeders in marketing  (marketingservices medewerkers, marketingconsultants en -adviseurs alsmede toeleveranciers). Het tweewekelijkse magazine beoogt de achtergronden van de actualiteit in marketing, door middel van analyses, achtergrondartikelen en opinies aan te bieden. Daarnaast worden onderwerpen redactioneel uitgediept door middel van dossiers in het magazine en bijlagen bij het blad. Sjaak Hoogkamer is sinds 2013 hoofdredacteur van MarketingTribune.Marketing is een fascinerende wereld waarin we laveren tussen een bijna wetenschappelijke aanpak en Fingerspitzengefühl. De consument is ongrijpbaarder dan ooit en marketing raakt steeds meer gesegmenteerd. MarketingTribune wil nog nadrukkelijker het kompas zijn voor de gedreven marketeer. Het is fantastisch om als hoofdredacteur daar mede richting aan te geven, vooral vanuit een crossmediaal perspectief", aldus Hoogkamer.  Ben jij benieuwd wanneer jij als deskundige interessant bent voor de redactie van MarketingTribune? Wanneer er voldoende aanleiding is om een waardevolle bijdrage te kunnen leveren? Op welke manier je de redactie het beste kunt benaderen? Meld je dan aan voor deze Medialunch met Sjaak Hoogkamer. 

Info en aanmelden

Eric de Kluis, hoofdredacteur Binnenlands Bestuur

27 september 2022

Binnenlands Bestuur is het enige journalistiek onafhankelijke platform voor ambtenaren en bestuurders bij de overheid en brengt nieuws, achtergrond en opinie over bestuur en beleid. Onmisbaar voor iedereen die bij de overheid werkt of hier mee te maken heeft. De lezer van Binnenlands Bestuur is hoog opgeleid (HBO/HBO+) en is overwegend (87%) werkzaam bij de decentrale overheid. Nagenoeg het gehele bestuur van de overheid leest Binnenlands Bestuur, daarnaast hebben we meer dan 10.000 leidinggevenden in ons bestand. Het magazine verschijnt elke twee weken en heeft 40.000 abonnees die het tijdschrift op het huisadres ontvangen, daarnaast staat de digitale versie voor abonnees op onze website. De website trekt maandelijkse ruim 220.000 unieke bezoekers. Ruim 53.000 professionals hebben zich geabonneerd op één van onze nieuwsbrieven. Eric de Kluis werkt sinds 2008 voor Binnenlands Bestuur. Vanaf 2012 in de functie van hoofdredacteur. Daarvoor was hij o.a. hoofdredacteur van Overheidsmanagement en Zorg + Welzijn. Ben jij benieuwd wanneer jij als deskundige interessant bent voor Binnenlands Bestuur? Hoe je als deskundige een waardevolle bijdrage kunt leveren? Op welke manier je de redactie het beste kunt benaderen? Meld je dan aan voor deze Medialunch met Eric de Kluis.   

Info en aanmelden

Inloggen bij VIDM


Inloggen

Wachtwoord vergeten? Herstel hier je wachtwoord