1

Netwerken met journalisten

Medialunch

Vraag jij je af of journalisten en redacties wel op jouw verhaal zitten te wachten? Zou je de stap richting publiciteit wel willen zetten, maar weet je niet hoe je het aan moet pakken? Wil je journalisten effectief benaderen? 

Regelmatig Zoomluncht Janneke van Heugten met een speciale mediagast. Schuif ook aan, stel je vragen in de chat en ontdek hoe je jouw persbenadering succesvoller maakt. 
 

  • De Medialunch is voor alle leden toegankelijk. Aan leden met een gratis lidmaatschap vragen we een bijdrage van 15 euro. 
  • Kijk welke mediagast aansluit bij jouw expertise en achtergrond, zodat je jouw kans op publiciteit vergroot. 
  • Stel je vragen kort en bondig in de chat tijdens de online lunch.
  • Alle Medialunches worden opgenomen en zijn daarna beschikbaar in de kennisbank
     

Mediaplatform VIDM heeft als doel om een realistische afspiegeling van de maatschappij in de media te stimuleren. Met een brede diversiteit aan deskundigen.

Scroll snel naar:
OktoberNovemberDecemberJanuariFebruariMaartAprilMeiJuniJuliAugustusSeptember

Nico de Fijter, hoofdredacteur Nederlands Dagblad

17 oktober 2022

Nico de Fijter is sinds juni 2022 hoofdredacteur van het Nederlands Dagblad. Sinds 2002, zijn hele professionele loopbaan voor het ND, werkt hij bij dagblad Trouw, waar hij veel verschillende functies vervulde. Zo was hij chef van de redactie religie en filosofie en specialiseerde hij zich als redacteur in vreemdelingenzaken en asielbeleid. Het Nederlands Dagblad noemt zichzelf de kwaliteitskrant van christelijk Nederland. De lezers zijn meer dan gemiddeld hoog opgeleid en maatschappelijk betrokken. Ondernemende 50-plussers en meerpersoonshuishoudens vormen een groot deel van de lezersgroep. Interesses liggen vooral bij religie, cultuur, goede doelen, onderwijs en zorg. Bereik print Gemiddeld ma-vr: 93.000 lezers 13+ Gemiddeld za: 123.000 lezers 13+ Bereik online Bezoekers nd.nl: 400.000 per maand Gebruikers ND-app: 10.000 Ben jij benieuwd wanneer jij als deskundige interessant bent voor de redactie van het Nederlands Dagblad? Wanneer je met jouw verhaal een waardevolle bijdrage kunt leveren? Op welke manier je de redactie het beste kunt benaderen? Meld je dan aan voor deze Medialunch metNico de Fijter, hoofdredacteur Nederlands Dagblad.

Info en aanmelden

Arnold de Groot, redacteur opinie NRC Handelsblad en nrc.next

25 oktober 2022

Op de opiniepagina’s leveren lezers en auteurs een bijdrage aan het publieke debat. De beste opiniestukken zijn origineel, helpen het debat vooruit met nieuwe inzichten en nieuwe argumenten, of brengen een nieuwe maatschappelijke discussie op gang. Het schrijven van een opiniestuk is een mooie kans op een groter bereik. Je zorgt daarbij ook nog eens dat je op de radar komt van andere redacties. Een klein percentage van de ingezonden opiniestukken wordt echter geplaatst. In deze Medialunch kun je jouw vragen stellen aan Arnold de Groot. Arnold heeft sinds 2013 meerdere functies bij NRC Media vervuld. Sinds 2016 werkt hij als redacteur opinie NRC Handelsblad en nrc.next. Wil jij weten waar een goed opiniestuk aan moet voldoen? Hoe je een opiniestuk het beste kunt aanbieden? Hoe je een stelling stellig genoeg maakt? Of heb je een andere vraag over publiciteit voor Arnold? Schuif dan aan bij deze Medialunch. NRC deelt online een aantal tips voor het schrijven van een opiniestuk. Ook als je vragen over deze tips hebt, ben je welkom om aan te schuiven bij deze Medialunch.  

Info en aanmelden

Lisa Arnold, freelance redacteur/journalist bij NPO Radio 1, NOS en NH

1 november 2022

Lisa Arnold werkte als (freelance) redacteur voor o.a. het ANP en de NPO Radio programma's Spraakmakers en Blok&Toine. Momenteel werkt ze voor EenVandaag (radio), het NOS Radio 1 Journaal en NH Nieuws. Wil je weten of en wanneer jouw expertise interessant is? Of jouw verhaal boeiend genoeg is? Wanneer je welke redactie moet benaderen? Hoe je het beste contact kunt leggen met Lisa? Of heb je een andere vraag? Meld je dan aan voor deze VIDM Medialunch!

Info en aanmelden

Cees van der Laan, hoofdredacteur dagblad Trouw

8 november 2022

Cees van der Laan deed zijn opleiding aan de School voor Journalistiek in Utrecht. Na zijn afstuderen in 1984 werkte hij bij een plaatselijk nieuwsblad in Weesp en daarna bij het Noordhollands Dagblad. Vervolgens was hij redacteur binnenland en oorlogsverslaggever voor de Geassocieerde Pers Diensten.  In 2000 kwam hij in dienst bij Trouw. Hij werkte op de Haagse redactie als parlementair journalist en was daar ook enkele jaren chef. In 2012 werd hij chef verslaggeverij op de redactie in Amsterdam; in 2014 werd hij hoofdredacteur.  Ben jij benieuwd wanneer jij als deskundige interessant bent voor de redactie van Trouw? Wanneer je met jouw verhaal een waardevolle bijdrage kunt leveren? Op welke manier je de redactie het beste kunt benaderen? Meld je dan aan voor deze Medialunch met Cees van der Laan, hoofdredacteur dagblad Trouw.  Trouw is er voor mensen die betrokken zijn bij de maatschappij en deel willen uitmaken van de samenleving. Mensen die de complexe wereld beter willen begrijpen en het nieuws graag van alle kanten en met verdieping belicht willen zien. Opbouwend en op een maatschappelijk betrokken manier. En met mededogenvoor de mens in én de mens achter het nieuws. Trouw gelooft dat het leven meer diepgang krijgt wanneer je een open blik op de wereld hebt. Daarom schrijft Trouw genuanceerd en objectief over de grote vragen die mens en samenleving raken. Zij willen voor de lezer het venster op de wereld zijn en hem of haar helpen bij het vormen van een mening over wat er speelt. Trouw brengt elke zaterdag het magazine Tijdgeest. Belangrijke leidraad in het magazine is het zaterdaggevoel, met een mix van zwaardere en lichtere verhalen. Met diepgravende verhalen over de keuzes die mensen maken in hun persoonlijke leven: familie en relaties, gezinsvorming, studie en werk, wonen en leefomstandigheden, de online samenleving. Maar ook in concrete verhalen en rubrieken met praktische handvatten, zoals voor vrije tijd: wandelen en fietsen, koken, mode, tuinieren en ook met ruim baan voor literatuur en boekrecensies. 

Info en aanmelden

Yvonne Brok, freelance journalist (schrijft o.a. over ouderschap, opvoeding en medische onderwerpen)

14 november 2022

Yvonne Brok is freelance journalist, content manager en podcast maker.  Ze schrijft voor Kek Mama, Libelle, Vriendin, Vertel!, Blijtijds, Bindinc, Allerhande, MPG/Albert Heijn en Intens Communicatie. Vaak gaat het om (persoonlijke) verhalen over ouderschap, opvoeding en medische onderwerpen. En ze verzorgt ook culinaire producties en HI-verhalen. Verder begeleidt ze auteurs bij het maken van boeken en is ze bladmanager van Blad B van de borstkankervereniging. Samen met een vriendin maakt ze de podcast Dansen in de Regen, over het leven na kanker.  Wil je weten of en wanneer jouw expertise interessant is? Of jouw verhaal boeiend genoeg is? Wanneer je Yvonne kunt benaderen? Hoe je het beste contact kunt leggen met Yvonne? Of heb je een andere vraag? Meld je dan aan voor deze VIDM Medialunch!   Fotocredits: Danielle Moelker

Info en aanmelden

Cathérine van der Linden, opinieredacteur AD

21 november 2022

Op de opiniepagina’s leveren lezers en auteurs een bijdrage aan het publieke debat. De beste opiniestukken zijn origineel, helpen het debat vooruit met nieuwe inzichten en nieuwe argumenten, of brengen een nieuwe maatschappelijke discussie op gang. Het schrijven van een opiniestuk is een mooie kans op een groter bereik. Je zorgt daarbij ook nog eens dat je op de radar komt van andere redacties. Een klein percentage van de ingezonden opiniestukken wordt echter geplaatst. In deze Medialunch kun je jouw vragen stellen aan Cathérine van der Linden, opinieredacteur AD. Cathérine begon haar journalistieke carrière bij de Amersfoortse Courant. De Haagsche Courant volgde en vanaf 2009 vervult ze meerdere functies bij het AD, waaronder die van redacteur bijlagen.  Wil jij weten waar een goed opiniestuk aan moet voldoen? Hoe je een opiniestuk het beste kunt aanbieden? Hoe je een stelling stellig genoeg maakt? Of heb je een andere vraag over publiciteit voor Cathérine? Schuif dan aan bij deze Medialunch. 

Info en aanmelden

Inloggen bij VIDM


Inloggen

Wachtwoord vergeten? Herstel hier je wachtwoord