1

Netwerken met journalisten

Medialunch

Vraag jij je af of journalisten en redacties wel op jouw verhaal zitten te wachten? Zou je de stap richting publiciteit wel willen zetten, maar weet je niet hoe je het aan moet pakken? Wil je journalisten effectief benaderen? 

Regelmatig Zoomluncht Janneke van Heugten met een speciale mediagast. Schuif ook aan, stel je vragen in de chat en ontdek hoe je jouw persbenadering succesvoller maakt. 
 

  • De Medialunch is voor alle leden toegankelijk. Aan leden met een gratis lidmaatschap vragen we een bijdrage van 15 euro. 
  • Kijk welke mediagast aansluit bij jouw expertise en achtergrond, zodat je jouw kans op publiciteit vergroot. 
  • Stel je vragen kort en bondig in de chat tijdens de online lunch.
  • Alle Medialunches worden opgenomen en zijn daarna beschikbaar in de kennisbank
     

Mediaplatform VIDM heeft als doel om een realistische afspiegeling van de maatschappij in de media te stimuleren. Met een brede diversiteit aan deskundigen.

Scroll snel naar:
DecemberJanuariFebruariMaartAprilMeiJuniJuliAugustusSeptemberOktoberNovember

Esther Wemmers, co-hoofdredacteur De Telegraaf

12 december 2023

Esther Wemmers begon in 1997 bij De Telegraaf. Ze was onder meer nieuwschef van de internetredactie, verslaggever en chef Verslaggeverij. Sinds 2017 geeft ze leiding aan de redactie nieuwsregie, waar ze verantwoordelijk is voor de content in de krant en op de online Telegraaf-platformen. In een filmpje van uitgeverij Mediahuis geeft ze aan wat haar drijft: 'Nieuws gaat voor mij om gevoelens. Nieuws is wat je raakt, wat je ontroert, wat je boos maakt.' Haar criterium voor een verhaal: 'Zouden lezers zich hierin herkennen? Want we zijn een krant van het volk, een krant waar je je eigen leven leest.' (bron: FD.nl) Esther Wemmers en Kamran Ullah werden juni 2023 benoemd tot nieuwe hoofdredacteuren van De Telegraaf. Ben je benieuwd wanneer je een interessante deskundige voor de redactie bent? Of jouw onderwerp past bij De Telegraaf? Hoe je het beste contact legt? Wil je weten hoe je ontdekt welke journalist je moet benaderen? Of heb je een andere vraag over publiciteit voor Esther Wemmers? Schuif dan aan bij deze Medialunch!   (100+ Google reviews)   "Super waardevol en leuke manier om beter geïnformeerd te worden over de media. En hoe het aan te pakken om (vaker) in de media te komen. Top concept." - Rita Vaessen "Janneke, bedankt voor het mooie platform. Voor de uitgebreide kennis die je deelt en ook de directe contacten met de journalisten. Dat helpt om kansen te zien, de drempels te verlagen en ook de juiste aanpak en boodschap te delen." - Martine van den Hoed "Super fijn om rechtstreeks met journalisten in contact te kunnen komen en te horen waar zij behoefte aan hebben en waar ik weer mee geholpen ben als het gaat om publicaties over ons concept duo-wonen. Win-win!" - Amanda Schiltmans "De Medialunches van VIDM zijn super waardevol voor iedere professional en expert die zichzelf serieus neemt. Vaker in de media komen hoeft geen duizenden euro's te kosten, via VIDM focus je op de connectie met relevante journalisten. Janneke heeft dit echt heel goed opgezet. Aanrader!" - Maartje Blijleven "Wat ben ik blij dat ik VIDM ontdekt heb! De Medialunches zijn knetter inspirerend en worden geleid door een immer energieke en optimistische Janneke van Heugten. Ook ben ik heel blij met de Academy. Echt opmerkelijk hoeveel je in een sessie van 1 a 2 uur leert. Kan echt elke ondernemer aanraden om eens aan te schuiven bij een van de medialunches!" - Studio Suseela

Info en aanmelden

Annemarie Moerman, freelance journalist en co-Founder Bureau Roept u Maar

15 januari 2024

Hoe kan je als deskundige via de Facebookgroep RuM (Roept u Maar) in de publiciteit komen? Wat voor oproepen plaatsen journalisten in deze groep? Levert de groep je ook interessante informatie over de journalisten op, zoals waar en waarvoor ze over schrijven? En wat moet je absoluut niet doen in deze groep? Schuif aan bij deze VIDM Medialunch en stel je vraag aan RuM-oprichter Annemarie Moerman.  Annemarie Moerman werkte jaren als redacteur/verslaggever bij het ANP en is sinds 2011 freelance journalist en eindredacteur. Ze maakt(e) zowel redactionele als branded content – ook magazines van A tot Z – voor o.m. Mediahuis/De Telegraaf, Intermediair, Contenture, Flair, WIJ Jonge Ouders en heeft een online platform gecreëerd voor (ouders van) tweelingen: TwinZine.nl. Ze zette begin 2012 de Facebookgroep RuM (Roept u Maar) op, om collega’s te helpen hun netwerk te verbreden om zo nog beter de juiste interviewkandidaten te kunnen vinden. Ze beheert de groep samen met collega-journalist Marlies Jansen.  Roept u Maar (RuM) is begin 2012 begonnen als Facebookgroep voor oproepen van journalisten. Intussen heeft de groep ruim 30.000 leden en maken redacteuren/verslaggevers/bloggers en andere contentmakers van zeer uiteenlopende media gebruik van de mogelijkheid om oproepen te plaatsen in een breed netwerk. (bron: bureaurum.nl)   Meld je aan voor deze Medialunch! Stel je vraag over publiciteit of leun achterover om te ontdekken hoe je jouw kans op publiciteit vergroot.   (100+ Google reviews)   "Gisteren voor het eerst deelgenomen aan de Medialunch. Leuk hoe Janneke gasten ontvangt uit de media en door het enthousiaste gesprek met hen ook meteen duidelijk maakt hoe e.e.a. werkt achter de schermen. Zeer nuttige informatie. Ook gewoon een plezierig en boeiend gesprek met veel ruimte voor vragen. Dank je wel!" - Judith van Schaik "Weer aangeschoven bij een superinteressante Medialunch! Iedere keer een andere gast, maar altijd effectief en interactief: je leert al snel om je vragen heel concreet te stellen, zodat jij (en de andere deelnemers) ook concrete antwoorden krijgen waar je echt mee aan de slag kan. Prima invulling van m'n lunch :)" - Christel Vogels "Super waardevolle medialunch bijgewoond waar ik - in slechts een uurtje - ontzettend veel geleerd heb over wie en op welke manier ik de media kan contacten. Bedankt!" - Marinda Schuiling "Een heel fijn en laagdrempelig platform met heel veel waardevolle tips en advies om vaker in de media te komen. De eerste medialunch vandaag bijgewoond en daar kregen we goede concrete handvatten om mee aan de slag te gaan. Ook alle ruimte om vragen te stellen. Kort, krachtig en bondig! Ik kijk uit naar de volgende sessies." - Frances Gallimore "De medialunches van VIDM zijn zeer informatief. De organisatie is professioneel, de gasten interessant en bereid om informatie te delen en de sfeer is laagdrempelig zodat deelnemers makkelijk vragen stellen." - Tamara Onos "De Medialunches van Janneke van Heugten zijn top: Janneke is als interviewer professioneel en toegankelijk tegelijk. De tips van haar gasten zijn praktisch en direct toepasbaar. Aanrader!" - Marlen Visser "Super waardevol en leuke manier om beter geïnformeerd te worden over de media. En hoe het aan te pakken om (vaker) in de media te komen. Top concept." - Rita Vaessen "Janneke, bedankt voor het mooie platform. Voor de uitgebreide kennis die je deelt en ook de directe contacten met de journalisten. Dat helpt om kansen te zien, de drempels te verlagen en ook de juiste aanpak en boodschap te delen." - Martine van den Hoed "Super fijn om rechtstreeks met journalisten in contact te kunnen komen en te horen waar zij behoefte aan hebben en waar ik weer mee geholpen ben als het gaat om publicaties over ons concept duo-wonen. Win-win!" - Amanda Schiltmans  

Info en aanmelden

Inloggen bij VIDM


Inloggen

Wachtwoord vergeten? Herstel hier je wachtwoord