1

Netwerken met journalisten

Medialunch

Vraag jij je af of journalisten en redacties wel op jouw verhaal zitten te wachten? Zou je de stap richting publiciteit wel willen zetten, maar weet je niet hoe je het aan moet pakken? Wil je journalisten effectief benaderen? 

Regelmatig Zoomluncht Janneke van Heugten met een speciale mediagast. Schuif ook aan, stel je vragen in de chat en ontdek hoe je jouw persbenadering succesvoller maakt. 
 

  • De Medialunch is voor alle leden toegankelijk. Ook voor leden met een gratis lidmaatschap.
  • Kijk welke mediagast aansluit bij jouw expertise en achtergrond, zodat je jouw kans op publiciteit vergroot. 
  • Stel je vragen kort en bondig in de chat tijdens de online lunch.
  • Alle Medialunches worden opgenomen en zijn daarna beschikbaar in de kennisbank
     

Mediaplatform VIDM heeft als doel om een realistische afspiegeling van de maatschappij in de media te stimuleren. Met een brede diversiteit aan deskundigen.

Scroll snel naar:
SeptemberOktoberNovemberDecemberJanuariFebruariMaartAprilMeiJuniJuliAugustus

Sara van Gorp, chef Mezza

28 september 2021

Mezza is het magazine van het AD, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de PZC, de Stentor en Tubantia. Met een miljoen abonnees heeft het een divers lezerspubliek. De chef van Mezza, Sara van Gorp, heeft meer dan 20 jaar ervaring in de magazinewereld. Als interviewer: ze deed er talloze voor onder meer HP/de Tijd, Marie Claire, Vrij Nederland en voor (online) tv-programma’s. Als maker: ze was chef redactie van verschillende magazines en hoofdredacteur van o.a. Kek Mama. En als vernieuwer: in haar acht freelance jaren was Sara betrokken bij de opzet van verschillende nieuwe magazines. Ook deed zij de content strategie voor Oudersvannu.nl en maakte zij met haar team Kekmama.nl tot een succesvol online platform. (bron: De Gelderlander)   Ontdekken wanneer jouw deskundigheid en onderwerp interessant is voor Mezza? Meld je dan aan voor deze VIDM Medialunch. Deelname is gratis.   

Info en aanmelden

Eric Verweij, hoofdredacteur Cobouw

5 oktober 2021

Eric Verweij is hoofdredacteur van Cobouw, sinds 1867 de onafhankelijke nieuwsbron voor bouwend Nederland. Cobouw schrijft over marktontwikkelingen, duurzaamheid, innovatie, bouwkwaliteit, aanbesteden en infrastructuur.  Naast Cobouw is Eric ook redactioneel eindverantwoordelijk voor de installatietitels binnen de uitgeverij. Hij werkt sinds 1996 in de journalistiek en sinds 1999 als hoofdredacteur voor diverse titels (o.a. Computer!Totaal, Tips&Trucs, ZOOM.nl, NAP). Als hoofdredacteur voor Cobouw is hij ook gefocust op de digitale transitie van het merk en het redactioneel aanjagen van innovatie/duurzaamheid en diversiteit in de bouw, via publicaties en events. In zijn vrije tijd is hij een enthousiaste iPhone fotograaf op Instagram (@ericverweij). Ontdekken of jouw verhaal interessant is voor Cobouw en hoe je het beste contact legt met de redactie? Schrijf je dan in voor deze VIDM Medialunch. Deelname is gratis.   

Info en aanmelden

Freek Staps, Hoofdredacteur ANP

12 oktober 2021

Als ervaren verslaggever bij NRC Handelsblad, een voormalig Amerikaans correspondent, een Harvard Fellow en een bekroonde journalist, is Freek Staps de hoofdredacteur van het Nederlandse nationale persbureau ANP, een start-up coach, een universiteitsprofessor in de journalistiek en contentmarketing en bestuurslid bij Stimuleringsfonds voor de Journalistiek. Het Algemeen Nederlands Persbureau BV is het grootste Nederlandse persbureau. Jaarlijks levert het ANP ruim 160.000 nieuwsberichten en 600.000 foto's. Het persbureau verzorgt dagelijks tientallen radio-uitzendingen en videoreportages.  Zo komen ze aan het nieuws Een deel van het nieuws is aangekondigd; denk aan demonstraties en gebeurtenissen in de politiek. De ANP-verslaggevers vergaren verder zelf nieuws door het land in te trekken. Daarnaast krijgen ze veel tips en persberichten binnen.  Ten slotte speuren ze handmatig en met speciale tools sociale media af voor opvallende berichten.   Ben je benieuwd hoe de redactie werkt en of je zelf een bijdrage zou kunnen leveren? Schrijf je dan in voor deze VIDM Medialunch. Deelname is gratis.   

Info en aanmelden

Rennie Rijpma, hoofdredacteur AD

26 oktober 2021

Rennie Rijpma staat sinds 1 juli aan het roer bij het Algemeen Dagblad. Ze was als chef digitaal (sinds 2015) en adjunct-hoofdredacteur (sinds 2017) verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de digitalisering van het AD met inmiddels 3,5 miljoen dagelijkse bezoekers op de site. Een ras-journalist bovendien die jarenlang met de ‘poten’ in het veld stond. Begonnen als freelance rechtbankverslaggever van het ANP in Friesland (‘Mijn eerste stukje ging over de verkiezingsfraude op Vlieland’) werd ze in 1999 stadsverslaggever in Amsterdam waar ze ook ging wonen. ,,Daar kon ik alles doen. Van de programmapresentatie van het Concertgebouw tot een taxioorlog en de brand in de RoXY. Het is de rode draad in mijn leven: zo breed mogelijk geïnteresseerd.” De laatste eigenschap tekende haar loopbaan die bij het ANP een nieuwe wending kreeg met leidinggevende functies. Ze zette een entertainmentredactie op en werd chef binnenland. Rijpma bij haar aanstelling als hoofdredacteur AD: "Nieuws wordt te vaak gedomineerd door mannen, maar er zijn veel vrouwen die iets te vertellen hebben. Ons lezerspubliek is ongeveer fifty-fifty man-vrouw. Als je wilt dat mensen ons merk in het hart sluiten, dan moeten zowel die mannen als vrouwen iets van herkenning terugzien.” Bron: AD   Wil jij erachter komen wanneer jouw deskundigheid relevant is voor de redactie van het Algemeen Dagblad? Hoe je jouw persbenadering verbetert? En hoe je investeert in een duurzame persrelatie? Meld je dan aan voor deze VIDM Medialunch en leg je vragen voor aan AD hoofdredacteur Rennie Rijpma en VIDM oprichter Janneke van Heugten. 

Info en aanmelden

Claudia Straatmans, hoofdredacteur NOUVEAU & Nouveau Digitaal & Happy50

2 november 2021

Claudia Straatmans is hoofdredacteur van NOUVEAU. Nouveau is voor Claudia Straatmans de 7de glossy, die ze leidt. Voorheen gaf ze leiding aan de redacties van Cosmopolitan, Marie Claire, Beau Monde en Happy in Shape. "Als glossy hoofdredacteur is nu mijn grootste uitdaging om je magazinemerk zo te veranderen dat je nog relevant bent. De luxe van de oude glossies (materieel) is namelijk totaal weg door corona. Luxe definiëren we nu vooral als wellbeing (ipv welvaart). Daarnaast ben ik natuurlijk een hoofdredacteur die continu nieuwe projecten in de markt zet, naast Happy50 straks in september ook een wandelboek", aldus Claudia.   Ontdekken of jouw verhaal interessant is voor NOUVEAU? Schuif dan aan bij deze gratis Zoomlunch.  

Info en aanmelden

Rian Moonen en Ruud Kleinen, L1 Radio

9 november 2021

Ruud en Rian nemen de luisteraar in hun radioprogramma Route Regio mee door de provincie. Elke dag vanaf een andere locatie. Met nieuws, weer, verkeer en muziek van 10;00 tot 13:00 op L1 Radio. L1 is een publieke regionale radio- en televisiezender in de Nederlandse provincie Limburg.  (meer info volgt)

Info en aanmelden

Marieke ’t Hart, hoofdredacteur VROUW (Telegraaf)

30 november 2021

Marieke ’t Hart is hoofdredacteur van VROUW, dat bestaat uit VROUW Magazine (iedere zaterdag bij De Telegraaf), VROUW Glossy (het luxe zusje van VROUW Magazine), VROUW Pagina in de krant én de website www.vrouw.nl. Met al deze devices bereiken Marieke en haar team maandelijks meer dan 3 miljoen mensen. VROUW wordt gemaakt voor vrouwen van 18 tot 18 jaar die midden in het leven staan. Alle devices staan boordevol reportages, columns, verhalen achter het nieuws en inspirerende tips en ideeën.  Online is VROUW 24 uur per dag in contact met de doelgroep. Marieke is al op haar 14e begonnen in de tijdschriftenwereld: ruim 9 jaar had ze een eigen rubriek in het maandblad OPZIJ. Op haar 26e kreeg ze haar eerste vaste baan in bladenland, toen werd ze redacteur bij VIVA. Na een aantal kreeg ze een vaste aanstelling bij Margriet, waar ze opklom tot chef. Uiteindelijk werd ze benoemd tot hoofdredacteur bij het Maandblad Kinderen. Inmiddels werkt ze alweer geruime tijd bij De Telegraaf. In december 2017 ontving Marieke een Mercur als Hoofdredacteur van het Jaar. Ontdekken wanneer jouw deskundigheid en onderwerp interessant is voor VROUW? Meld je dan aan voor deze VIDM Medialunch. Deelname is gratis.    

Info en aanmelden

Inloggen bij VIDM


Inloggen

Wachtwoord vergeten? Herstel hier je wachtwoord