1

Janneke van Heugten - oprichter Mediaplatform VIDM

"Het is tijd om een bredere diversiteit aan deskundigen aan het woord te laten in de media"

Word lid

Overtuigend en met gemak in de publiciteit?

Je vakgenoten versterken hun expertstatus met media-aandacht; jij vraagt je af waarom redacties jou niet bellen. Of je wordt wél gebeld, maar zegt ‘nee’ omdat je nog niet zo goed weet hoe je om moet gaan met de media.

Wellicht wil je vaker interviews geven, maar weet je niet hoe je de pers benadert. Of je denkt dat je een nieuwswaardig verhaal hebt, maar niemand lijkt geïnteresseerd.

Herkenbaar? Mediaplatform VIDM helpt je laagdrempelig, met effectieve middelen, vaker en beter in de media te verschijnen. Ook door de samenwerking met ruim 1300+ journalisten die bij ons zijn aangesloten. 

VIDM draagt bij aan een realistische afspiegeling van de maatschappij in de media, wat zich vertaalt in laagdrempelige lidmaatschappen.

     

Zet jezelf in de spotlights bij 1300 journalisten en redacteuren.
Van tv, krant, online tot radio. Van landelijk tot regionaal.
Kies een lidmaatschap dat bij jou past.

Bekijk de lidmaatschappen

De bij VIDM aangesloten journalisten werken o.a. voor:

30 minuten startadvies cadeau

Sluit nu een Pro- of VIP-lidmaatschap af en krijg een gratis kennismakingsgesprek van 30 minuten met publiciteitsdeskundige Janneke van Heugten met minimaal drie gouden publiciteitstips op maat.

Tijdens het kennismakingsgesprek geeft Janneke je minimaal drie gouden publiciteitstips, waar je direct mee aan de slag kunt. Het kennismakingsgesprek ter waarde van €75,00 helpt je snel op weg met je eerste stappen richting meer publiciteit. 

Kies een lidmaatschap dat bij je past

Scroll naar rechts voor de volledige tabel

Gratis
Basis
Pro
VIP
Ontvang oproepen (persvragen) van journalisten
Toegang VIDM Medialunches
Contactgegevens journalisten en redacteuren
Toegang volledige kennisbank met o.a. opgenomen medialunches en publiciteitstips
Toegang tot VIDM Academy
€ 29,50 per sessie
€ 19,50 per sessie
Toegang maandelijks Vraag & Antwoordsessie met gerenommeerde publiciteitsexpert
Tweemaal een dagdeel advies op maat van sparringpartner publiciteit
Tarief (per jaar, excl. BTW)
€ 0,00
€ 147,00
€ 225,00
€ 850,00

De kleine lettertjes van VIDM

Kijk goed welke lidmaatschapsvorm het beste bij jouw behoefte past.

" De sessies hebben een praktische insteek en zijn direct toepasbaar. De trainers en journalisten weten feilloos en in duidelijke taal te vertellen wat nodig is om zichtbaar te worden én hoe je dat moet aanpakken."

Fauzia Mahomed Radja - directeur FM Consultancy

" Zonder het advies had ik nooit o.a. fullcolour in het Financieel Dagblad gestaan."

Dr. Ir. Ellen de Lange-Ros -auteur van businessromans

Tip 1: ontvang aanvragen van media

Journalisten, redacteuren en programmamakers zoeken regelmatig deskundigen om hun artikel of programma item meer inhoud te geven. Als lid ontvang je deze oproepen (persvragen) automatisch en op basis van de door jou aangegeven onderwerpen.

De journalist ziet niet welke deskundigen de persvraag ontvangen. Reageer kort, bondig en ver binnen de aangegeven deadline als je iets met de persvraag kunt.

Deze matchmaking service is voor iedereen toegankelijk. Ook voor leden met een gratis lidmaatschap. 

Tip 2: ontmoet journalisten

Zoek je een laagdrempelige manier om te netwerken met journalisten en andere mediamakers? Vraag jij je af of journalisten en redacties wel op jouw verhaal zitten te wachten? Zou je de stap richting publiciteit wel willen zetten, maar weet je niet hoe je het aan moet pakken?

Iedere dinsdag om 12 uur Zoomluncht Janneke van Heugten graag samen met jou en een speciale mediagast en behandelt ze thema's gelinkt aan publiciteit in de VIDM Medialunch

De VIDM Medialunch is voor iedereen toegankelijk. Ook voor leden met een gratis lidmaatschap. 

Tip 3: benader journalisten persoonlijk

Een goede relatie opbouwen met journalisten die voor jou belangrijk zijn, begint met het achterhalen welke journalisten echt in jouw expertise zijn geïnteresseerd.

Via VIDM heb je toegang tot de contactgegevens van 1300 journalisten. Hiervan zullen er hooguit 20 bijzonder interessant zijn voor jou. Het is effectiever om met een paar journalisten die gespecialiseerd zijn in je vakgebied een band op te bouwen dan op goed geluk persberichten te sturen naar een willekeurig persbestand.
Een goede persrelatie begint dus bij selectief zijn wie je benadert.

Tip 4: wiel is al uitgevonden in kennisbank

Waar letten journalisten en redacteuren op als ze nieuws selecteren? Waar vinden ze hun nieuws? Wat kun jij zelf doen om meer in de media te komen? VIDM interviewt regelmatig redacteuren, journalisten en mediatrainers. Deze interviews, vol nuttige tips zijn op video en audio beschikbaar in de VIDM Kennisbank

Waar moet je op letten bij het schrijven van een persbericht? Hoe kun je een persbericht het beste versturen? Wanneer is iets nieuwswaardig? Waar moet je op letten als je publiciteit voor een boek wilt? De kennisbank zit ook vol artikelen en checklists waar je wat aan hebt.

Tip 5: werp je drempels omver

Door media-aandacht groeit jouw status als deskundige. Het vergroot je zichtbaarheid, geloofwaardigheid en betrouwbaarheid als expert.   

Houd iets je nog tegen? Bijvoorbeeld onzekerheid over je verhaal of mening in het openbaar delen? Angst voor lastige vragen? Of wil je gewoon aan je performance werken? Tientallen kanjers van (media)trainers halen in de VIDM Academy jouw drempels weg en helpen je met een sterkere zichtbaarheid.

Tip 6: doe een laatste check

Je gaat binnenkort een interview geven of de media benaderen en je wilt een laatste check. Is mijn nieuwswaarde wel knapperig genoeg? Hoe kan ik het beste de journalisten aangesloten bij VIDM benaderen? Is mijn opiniestuk wel onderscheidend?

Iedere week kun je jouw vraag indienen voor de VIDM Vraag & Antwoord Zoomsessie. Jouw vraag dien je minimaal 24 uur van te voren in. Per week is er de mogelijkheid voor één lid om een persbericht of opiniestuk voor te leggen. Iedere deelnemer krijgt op woensdagochtend in een kwartier een reactie op haar/zijn vraag. De video mag aan.

Tip 7: zet een sparringpartner in

Jouw expertise is waardevol. Heb je helder voor ogen welke kennis interessant is om te delen? Heb je jouw missie en uitgesproken mening paraat? In een uitgebreide adviessessie met publiciteitsexpert Janneke van Heugten ga je aan de slag met het perfectioneren van je profilering, het ontdekken van je mediakansen en eventueel het inhoudelijk voorbereiden voor een interview.

Je krijgt twee dagdelen intensief advies op locatie (regio Amersfoort). Ook zeer interessant voor communicatiemedewerkers/managers die een Sparringpartner voor hun persbenadering en publiciteit willen. 

Inloggen bij VIDM


Inloggen

Wachtwoord vergeten? Herstel hier je wachtwoord