Webinars

 

Aanmelden voor deze sessie

Vijf slimme tips om media te interesseren voor je boek
Datum: woensdag 14 oktober 2026
Tijd: 09:00 -10:00 uur
Locatie: Alle sessies vinden via online plaats.
Totaal aantal plaatsen: 25
Beschikbare plaatsen: 25

Gratis: € 15,- , Start, Basis, Pro

Meld je hieronder direct aan

Heb je al een account? Log in en meld je direct aan voor deze sessie.

De bijdrage voor deze sessie is: € 15,- excl. btw, non-refundable

iDeal

Bancontact

KBC / CBC Payment

Creditcard




Ik meld mij eenmalig aan voor deze sessie (€ 15)

Inschrijven en betalen

Let op: het kan enige tijd duren voordat je wordt doorgestuurd naar de betaalpagina.

Vijf slimme tips om media te interesseren voor je boek

Direct aanmelden

Je boek is (bijna) klaar. Nu wil je dat het gelezen wordt. Niet alleen door bekenden, maar door een groot publiek. Daarvoor heb je publiciteit nodig. Maar hoe zorg je dat redacties jouw boek zien als nieuwswaardig, en niet als één van de vele nieuwe titels die dagelijks verschijnen?

In dit webinar laat Ellen den Hollander zien hoe je jezelf en je boek aantrekkelijk maakt voor de media. Je leert hoe je jouw verhaal zo brengt dat journalisten nieuwsgierig worden en wíllen weten wat jij te zeggen hebt.

In het eerste half uur deelt Ellen vijf praktische tips om de aandacht van redacties te trekken. Daarna is er ruimte om vragen te stellen en voorbeelden te bespreken.

Wat je ontdekt:

  • Hoe je jouw verhaal afstemt op verschillende media en doelgroepen
  • Wat journalisten triggert om juist jóuw boek te kiezen
  • Wanneer een journalist afhaakt — en hoe je dat voorkomt
  • Hoe je de juiste invalshoek kiest voor elk medium
  • Wat je zeker niet mag vergeten bij de lancering van je boek

Een sessie voor non-fictie auteurs die hun boek in de schijnwerpers willen zetten en willen begrijpen wat redacties écht interessant vinden.

Voor leden met een Start-, Basis- of Pro-account is deelname gratis. Gratis account? Dan betaal je €15. De opname is na afloop alleen beschikbaar voor Proleden.


Over de trainer
Ellen den Hollander is een gretige boekenlezer en -maker. Ze werkte een kwart eeuw als journalist, waarvan bijna twintig jaar bij AD als verslaggever en redacteur op uiteenlopende redacties. Met haar ghostwritingbureau helpt ze vooral vrouwelijke ondernemers, experts, coaches en therapeuten om hun boek te realiseren. Via haar uitgeverij Elena Publishing geeft ze ook boeken uit. Het is haar missie om meer vrouwelijke experts via hun boeken in de schijnwerpers te krijgen. Ellen schreef zelf vier thrillers en sluit niet uit dat ze zich ooit weer op fictie stort.

Over VIDM
Mediaplatform VIDM is het grootste platform van Nederland dat journalisten en experts aan elkaar koppelt om een brede diversiteit aan verhalen en experts in de media te bevorderen.
We maken publiciteit laagdrempeliger voor jou. Door te delen hoe de media werken. En je in contact te brengen met journalisten die interessant voor je zijn. 

Inloggen bij VIDM


Inloggen

Wachtwoord vergeten? Herstel hier je wachtwoord