1

Vaker in de Media, zo kom je als vrouwelijke expert in beeld

"Vergroot je impact met een sterke profilering in de media"

Boek

Media-aandacht kan veel betekenen voor je expertstatus en je carrière. Helaas zijn vrouwelijke experts nog altijd ondervertegenwoordigd in het nieuws. Slechts een derde van de personen die we zien, horen en lezen in de media is vrouw, blijkt uit onderzoek van het Commissariaat voor de Media. En komen de vrouwen wél aan het woord, dan lopen ze risico op stereotype framing. 

Dit boek wil dat veranderen. Vaker in de media is een wake-upcall. Het is tijd voor een bredere diversiteit aan deskundigen in de media. Tijd voor vrouwen zoals jij! 

Vaker in de Media, zo kom je als vrouwelijke expert in beeld 
Uitgever              Van Duuren Management
Auteur                 Janneke van Heugten    
ISBN                     978 90 8965 726 8
Omvang               320 pagina’s
Prijs                      35,99 euro
Verschijnt            1 maart 2024

 Bestel jouw exemplaar!

 

Vaker in de Media

Met dit boek geeft publiciteitsexpert Janneke van Heugten je alles in handen om het podium te pakken.

Ze laat zien hoe je de media effectief benadert, hoe je een goede relatie met relevante journalisten opbouwt, hoe je meer invloed krijgt op je profilering in de media, hoe je in de juiste databases van redacties belandt en hoe je ervoor zorgt dat journalisten jou bellen als er iets speelt op jouw vakgebied.

Een boek vol slimme publiciteitstips van hoofdredacteuren, journalisten, mediatrainers en vrouwelijke experts die je voorgingen. 

Over de auteur

Janneke van Heugten is publiciteitsexpert en directeur van mediaplatform Vaker in de Media (vidm.nl).

Tijdens haar studie Voorlichting, Publiciteit & Informatie werkt ze op de persafdeling van Amnesty International in Sydney. Na een loopbaan in de uitgeverijwereld runt ze het eerste PR-bureau voor vrouwelijke ondernemers en experts.

Samen met 30 (media)trainers ondersteunt ze hen sinds 2008 op VIDM met goede profilering in de media. Van alle aangesloten deskundigen is ruim 90 procent vrouw. Tijdens de wekelijkse interactieve VIDM Medialunches interviewt ze journalisten en (hoofd)redacteuren over publiciteit.

Inloggen bij VIDM


Inloggen

Wachtwoord vergeten? Herstel hier je wachtwoord