1

Auteur Janneke van Heugten:

"Vergroot je impact met een sterke profilering in de media. Je zult zien dat het nieuwe deuren opent"

Reviews



Media-aandacht kan veel betekenen voor je expertstatus en je carrière. Met het boek Vaker in de Media geeft publiciteitsexpert Janneke van Heugten je alles in handen om het podium te pakken.

Ze laat zien hoe je de media effectief benadert, hoe je een goede relatie met relevante journalisten opbouwt, hoe je meer invloed krijgt op je profilering in de media, hoe je in de juiste databases van redacties belandt en hoe je ervoor zorgt dat journalisten jou bellen als er iets speelt op jouw vakgebied.

Een boek vol slimme publiciteitstips van hoofdredacteuren, journalisten, mediatrainers en vrouwelijke experts die je voorgingen. 
 

Voor vrouwelijke experts zoals ondernemers, wetenschappers, advocaten, ecologen, psychologen, bouwkundigen, maar ook voor ervaringsdeskundigen.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (reviewstatus bij Managementboek)
 

Bestellen bij Managementboek  

Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

 

 

Wat een topboek! Ontzettend praktisch, concreet, no bullshit boek als je vaker in de media wil komen
Hannelore Kron op Managementboek.nl

Vanaf het moment dat ik het boek opensloeg al enthousiast. Het is helder geschreven en met mooie voorbeelden die het extra duidelijk maken
Linda van Mierlo op Managementboek.nl

Een onmisbaar boek voor alle vrouwen die iets te melden hebben! 
Liesbeth Tettero op Managementboek.nl

Dit boek leert je zowel in de media te komen als het beste uit een interview te halen
Jessica van Hooff op Managementboek.nl

Het heeft me nu al geholpen met niet alleen vaker in de media komen, maar ook op een manier die past bij mij
Iris Posthouwer op Managementboek.nl

Heel fijn dat Janneke een verborgen wereld inzichtelijk maakt. Een echte aanrader voor iedereen
Ilona Eichhorn op Bol.com

Geweldige aanrader voor iedereen die wil weten hoe je publiciteit genereert
Ellen Kleverlaan op Managementboek.nl

Je bent een kanjer in je vak, Janneke van Heugten. Wat een goed boek heb je geschreven. BOMVOL knowhow van jou, een aanrader!
Aaltje Vincent op LinkedIn

Een tip voor mensen met een missie!
Jeanneke Scholtens op Managementboek.nl

Het boek zit bomvol met tips, zowel voor beginners als voor mensen die al media-ervaring hebben
Prof. dr. Gera Nagelhout op Managementboek.nl

Van Heugten in de media:

Krijg 60 minuten persoonlijk advies cadeau!

Publiciteitsexpert Janneke van Heugten een jaar lang als jouw adviseur? Stap over op een Pro-lidmaatschap en krijg 60 minuten persoonlijk advies ter waarde van € 150,- cadeau. Tijdens deze sessie ontvang je tips op maat van Van Heugten. Wedden dat je hierna bruisend van de inspiratie effectief de media benadert.

Ook na deze sessie kan je op haar terugvallen voor steun en advies. Om de week ben je met vragen welkom op Het Spreekuur (Zoom). Met Het Spreekuur en alle andere extra's (zoals de Medialunches) staat Janneke van Heugten een jaar lang op alle fronten naast je om je te steunen in je stap naar voren.

Ja, ik wil upgraden naar een Pro-account


TIP! Achterin het boek (pag. 315) vind je een kortingscode t.w.v. 40 euro voor een Pro-lidmaatschap

Publiciteitsexpert Janneke van Heugten

Janneke van Heugten is publiciteitsexpert, adviseur, spreker en directeur van Mediaplatform VIDM. Tijdens haar studie Voorlichting, Publiciteit & Informatie werkt ze op de persafdeling van Amnesty International in Sydney. Na een loopbaan in de uitgeverijwereld runt ze het eerste PR-bureau voor vrouwelijke ondernemers en experts.

Samen met 30 (media)trainers ondersteunt ze hen sinds 2008 op VIDM met goede profilering in de media. Tijdens de wekelijkse interactieve VIDM Medialunches interviewt ze journalisten en (hoofd)redacteuren over publiciteit. Van Heugten komt sinds 2007 regelmatig in de media over het belang van een betere representatie. 

presentatie/masterclass boeken

Lezerservaringen Vaker in de Media:

Tijd voor een bredere diversiteit aan deskundigen in de media

Media-aandacht kan veel betekenen voor je expertstatus en je carrière. Helaas zijn vrouwelijke experts nog altijd ondervertegenwoordigd in het nieuws. Slechts een derde van de personen die we zien, horen en lezen in de media is vrouw. En komen de vrouwen wél aan het woord, dan lopen ze risico op stereotype framing. 

Dit boek wil dat veranderen. Vaker in de media is een wake-upcall. Het is tijd voor een bredere diversiteit aan deskundigen in de media. Tijd voor vrouwen zoals jij! 

De cijfers (maart 2024)

Nieuwsitems (dagbladen, NU.nl, journaals)

•    Van alle mensen in nieuwsitems is 31 procent vrouw.
•    Van alle mensen die in een expertrol in nieuwsitems staan, is 26 procent vrouw.
•    Van alle politici in nieuwsitems is 29 procent vrouw. 
•    Van alle zakenmensen (directeuren, ondernemers, financieel experts, economen, managers) is 23 procent vrouw.
•    Van alle advocaten en andere legal experts is 9 procent vrouw.
•    Op 31 procent van de foto’s staat een vrouw.

Talkshows

•    Van alle talkshowgasten is 34 procent vrouw. In 2020 was dat 36 procent (bron). 
•    Sophie & Jeroen steken met 47 procent ver boven de andere talkshows uit. 
•    Op1 is van 37 procent in het vorig seizoen (bron: Commissariaat voor de Media) teruggezakt naar 29 procent. 
•    Van alle talkshowgasten schoven 143 in de rol van expert of woordvoerder aan, 34 procent van hen is vrouw. 
•    Bij Humberto lag het percentage vrouwelijke experts op 22 procent en bij Vandaag Inside op 7 procent.  
•    Van alle politici die aanschoven is 19 procent vrouw.
•    Hoe ouder de vrouw, hoe minder in beeld.

Rapport downloaden Vaker in de Media, onderzoek naar de representatie van vrouwen in nieuwsberichten en talkshows

Inloggen bij VIDM


Inloggen

Wachtwoord vergeten? Herstel hier je wachtwoord