1

"We vinden dat het tijd is voor een bredere diversiteit aan deskundigen in de media. Mensen zoals jij dus."

Lid worden

Wat we je geven

  • Expertdatabase. Door lid te worden, word je toegevoegd aan de expertdatabase en daardoor beter vindbaar voor journalisten.
  • Medialunches. Leer in deze online lunchsessies met journalisten hoe je makkelijk in contact komt met de pers.
  • Academy. Volg professionele trainingen om je zichtbaarheid als expert te vergroten. 
  • Vraag & Antwoord. Krijg praktische adviezen over jouw publiciteitsvraag (20 minuten).
  • Sparringpartner. Laat je persoonlijk adviseren door een publiciteitsexpert (strippenkaart van 8 uur).
  • Contactgegevens. Krijg toegang tot de contactgegevens van ruim 1300 journalisten.
  • Persvragen. Ontvang interviewaanvragen van journalisten die experts binnen jouw vakgebied zoeken.
  • Kennisbank. Maak gebruik van de publiciteitstips, checklists en artikelen in onze kennisbank.

Ben je expert binnen je vakgebied? Wil je vaker in de publiciteit komen, maar weet je niet hoe? Wij zijn er voor deskundigen zoals jij die een podium verdienen. En we gaan je helpen om meer media-aandacht te krijgen.


Wij zijn mediaplatform VIDM. We vinden dat het tijd is voor een bredere diversiteit aan deskundigen in de media. Mensen zoals jij dus. Word lid! 

Kies een lidmaatschap dat bij je past

Scroll naar rechts voor de volledige tabel

Gratis
Basis
Pro
VIP
Expertdatabase
Medialunches
€ 15,- per sessie
Academy
€ 99,50 per sessie
€ 29,50 per sessie
€ 19,50 per sessie
Vraag & Antwoord
Sparringpartner
Contactgegevens Pers
Persvragen
Kennisbank
Tarief per jaar, excl. btw
€ 0,00
€ 147,00
€ 225,00
€ 850,00

De kleine lettertjes van VIDM

Kijk goed welke lidmaatschapsvorm het beste bij jouw behoefte past.

Tip 1: ontvang interviewaanvragen van media

Journalisten, redacteuren en programmamakers zoeken regelmatig deskundigen om hun artikel of programma item meer inhoud te geven. Als lid ontvang je deze oproepen (persvragen) automatisch en op basis van de door jou aangegeven onderwerpen.

De journalist ziet niet welke deskundigen de persvraag ontvangen. Reageer kort, bondig en ver binnen de aangegeven deadline als je iets met de persvraag kunt.

Deze matchmaking service is voor iedereen toegankelijk. Ook voor leden met een gratis lidmaatschap. 

Tip 2: ontmoet journalisten

Zoek je een laagdrempelige manier om te netwerken met journalisten en andere mediamakers? Vraag jij je af of journalisten en redacties wel op jouw verhaal zitten te wachten? Zou je de stap richting publiciteit wel willen zetten, maar weet je niet hoe je het aan moet pakken?

Regelmatig Zoomluncht Janneke van Heugten graag samen met jou en een speciale mediagast en behandelt ze thema's gelinkt aan publiciteit in de VIDM Medialunch

De VIDM Medialunch is voor iedereen toegankelijk. 

Tip 3: benader journalisten persoonlijk

Een goede relatie opbouwen met journalisten die voor jou belangrijk zijn, begint met het achterhalen welke journalisten echt in jouw expertise zijn geïnteresseerd.

Via VIDM heb je toegang tot de contactgegevens van 1300 journalisten. Hiervan zullen er hooguit 20 bijzonder interessant zijn voor jou. Het is effectiever om met een paar journalisten die gespecialiseerd zijn in je vakgebied een band op te bouwen dan op goed geluk persberichten te sturen naar een willekeurig persbestand.
Een goede persrelatie begint dus bij selectief zijn wie je benadert.

Tip 4: wiel is al uitgevonden in kennisbank

Waar letten journalisten en redacteuren op als ze nieuws selecteren? Waar vinden ze hun nieuws? Wat kun jij zelf doen om meer in de media te komen? VIDM interviewt regelmatig redacteuren, journalisten en mediatrainers. Deze interviews, vol nuttige tips zijn op video en audio beschikbaar in de VIDM Kennisbank

Waar moet je op letten bij het schrijven van een persbericht? Hoe kun je een persbericht het beste versturen? Wanneer is iets nieuwswaardig? Waar moet je op letten als je publiciteit voor een boek wilt? De kennisbank zit ook vol artikelen en checklists waar je wat aan hebt.

Tip 5: werp je drempels omver

Door media-aandacht groeit jouw status als deskundige. Het vergroot je zichtbaarheid, geloofwaardigheid en betrouwbaarheid als expert.   

Houd iets je nog tegen? Bijvoorbeeld onzekerheid over je verhaal of mening in het openbaar delen? Angst voor lastige vragen? Of wil je gewoon aan je performance werken? Tientallen kanjers van (media)trainers halen in de VIDM Academy jouw drempels weg en helpen je met een sterkere zichtbaarheid.

Tip 6: doe een laatste check

Je gaat binnenkort de media benaderen en je wilt een laatste check. Is mijn nieuwswaarde wel knapperig genoeg? Hoe kan ik het beste de journalisten aangesloten bij VIDM benaderen? Is mijn opiniestuk wel onderscheidend?

Iedere maand kun je jouw vraag indienen voor de VIDM Vraag & Antwoord Zoomsessie. Jouw vraag dien je minimaal 24 uur van te voren in. Per sessie is er de mogelijkheid voor één lid om een persbericht of opiniestuk voor te leggen. Iedere deelnemer krijgt in 20 minuten een reactie op haar/zijn vraag. De video mag aan.

Tip 7: zet een sparringpartner in

In een adviessessies met publiciteitsexpert Janneke van Heugten ga je aan de slag met het aanscherpen van je profilering, het ontdekken van je mediakansen en eventueel het inhoudelijk voorbereiden voor een interview.

VIP-leden krijgen acht uur intensief en persoonlijk advies via Zoom. Deze uren zijn los in te plannen. Na een jaar vervallen de uren die nog als tegoed op de rittenkaart staan.

Ook zeer interessant voor communicatiemedewerkers/managers die een sparringpartner voor hun persbenadering en publiciteit willen. 

Inloggen bij VIDM


Inloggen

Wachtwoord vergeten? Herstel hier je wachtwoord