
Aanmelden voor deze sessie
Schrijf een succesvol publicatievoorstel voor je boek
Datum: donderdag 12 juni 2025
Tijd: 10:00 -11:00 uur
Locatie: Alle sessies vinden via online plaats.
Totaal aantal plaatsen: 100
Beschikbare plaatsen: 91
Meld je hieronder direct aan
Heb je al een account? Log in en meld je direct aan voor deze sessie.
Schrijf een succesvol publicatievoorstel voor je boek
Je wilt een boek schrijven. Een boek waarmee je je expertstatus versterkt. Maar waar begin je? En hoe kom je aan tafel bij een uitgever?
In dit webinar ontdek je waarom een publicatievoorstel altijd de eerste stap is, of je nou je eerste of vijfde boek schrijft, en hoe je een overtuigend voorstel op papier zet. Een voorstel dat de aandacht weet te vangen en niet – zoals 90% van alle voorstellen – in de prullenbak van een uitgever belandt. Aan bod komen vragen als:
• Wat is een publicatievoorstel en waarom is het zo belangrijk?
• Welke vragen moet je zeker beantwoorden, omdat elke uitgever ze stelt?
• Hoe onderscheid je je van andere auteurs binnen je vakgebied?
• Wat maakt jou voor uitgevers een interessante samenwerkingspartner?
Een praktische sessie vol do’s-and-don’ts voor beginnende en ervaren auteurs met een nieuw boekidee. Met alle ruimte om zelf ook vragen te stellen.
Meld je nu aan en leer hoe je een publicatievoorstel schrijft dat uitgevers oppikken. Let op: dit webinar gaat alleen over non-fictieboeken!
Over de trainer
Eefje Gerits is schrijfcoach en -trainer. De afgelopen 25 jaar hielp ze +400 beginnende én ervaren auteurs aan een uniek concept voor hun boek. Haar kennis van het boekenvak en alle spelers in het veld maken haar tot een waardevolle sparringpartner. In 2024 zat ze voor het eerst aan de andere kant van de tafel: ze schreef haar eigen boek ‘Spot-on schrijven. Handboek voor rake zakelijke teksten.’
Over VIDM
Mediaplatform VIDM is het grootste platform van Nederland dat journalisten en experts aan elkaar koppelt om diversiteit in de media te bevorderen. We bieden je daarnaast ondersteuning bij elke fase van je zichtbaarheid.